  • 1. Data: 2004-02-12 09:01:45
    Temat: postępowanie układowe a pracownicy
    Od: "aneta" <c...@W...gazeta.pl>

    Witam, dzis sie dowiedzialam ze firma (spolka akcyjna) wszczela postepowanie
    ukladowe. Mam pytanie, jak to sie ma do zwyklego szarego pracownika? obecnie
    sytuacja firmy jest kiepska, wynagrodzenia sa wyplacane z wielkim
    opoznieniem, a inne dlugi praktycznie w ogole nie splacane. Czy wobec ukladu
    tez tak bedzie placone z opoznieniami, czy raczej bedziemy miec
    zagwarantowane prawo do terminowych wyplat? czy np. czesc tych wynagrodzen
    nam obetna, zeby jeszcze poprawic kondycje spolki? Czytalam troche o tym w
    internecie, ale tam jest napisane pod katem wierzycieli - spolek, czy
    przedsiebiorstw, a nikt nam pracownikom nic nie chce powiedziec.
    Dziekuje i pozdrawiam
    aneta

  • 2. Data: 2004-02-12 09:23:52
    Temat: Re: postępowanie układowe a pracownicy
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    ano tak to się ma, że będzie firma musiała pewnie wypierdzielić część
    [pracowników, bo postępowanie układowe to nic innego jak zawarcie
    porozumienia z wierzycielami co do zobowiązań (najczęściej polega na tym, że
    firma wypłaca np. jedynie połowę zobowiązania i bez odsetek), a to na
    dłuższą metę wiąże się z koniecznością ograniczania kosztów.

    To jednak wiem ze szkolenia w firmie windykacyjnej, w której pracowałem, a
    prawnikiem nie jestem, więc może podpowie coś jeszcze jakiś expert ...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-02-12 22:34:40
    Od: "inzynier" <i...@o...pl>

    Układ to tyle co dobrowolne zrzeczenie roszczeń przez kontrahentów w drodze
    negocjacji. Jak się nie powiodą negocjacje, ogłasza się upadłość. Wtedy
    Skarb Państwa bierze 100% tego co mu się należy- albo mniej. Jak zostanie,
    pracownicy dostają 100% - albo mniej. Dopiero potem kontrahenci, co w
    praktyce oznacza dla nich zero albo bardzo mało. Resztę wynagrodzeń
    pracowników wypłaca FGŚP, jednakże "po uważaniu" (np. zero, jedną, dwie albo
    trzy pensje). Jak widać sytuacja pracowników zależy od poziomu "wody" nad
    topielcem. Czasem zdaża się, że USK rezygnuje z części należności, tak aby
    ulżyć FGŚP no i uniknąć demonstracji pod swoimi drzwiami.

  • 4. Data: 2004-02-12 23:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, inzynier wrote:
    [...]
    >+ negocjacji. Jak się nie powiodą negocjacje, ogłasza się upadłość. Wtedy
    >+ Skarb Państwa bierze 100% tego co mu się należy- albo mniej. Jak zostanie,
    >+ pracownicy dostają 100% - albo mniej.

    Dla porządku: zdaje się że strony (tak kontrahenci, jak
    ZUS i US) mające wpisy hipotezne oraz zastawy na swoją rzecz
    są zdaje się gdzieś na początku owej listy ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (za leniwy zeby jeszcze do upadłościowego zajrzeć :))

  • 5. Data: 2004-02-13 17:52:52
    Od: "aneta" <c...@g...pl>

    inzynier <i...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > trzy pensje). Jak widać sytuacja pracowników zależy od poziomu "wody" nad

    nie wyglada to rozowo :( choc wydalalo mi sie ze pracownicy sa w pierwszej
    grupie, jesli chodzi o zaspokojenie roszczen.
    taki uklad upadlosciowy chyba przynajmniej odetnie komornikow? bo to jest
    najwieksza zmora tej firmy - egzekucje komornicze i blokada konrahentow. jesli
    egzekucje beda wstrzymane to wtedy moge liczyc na pensje.. przez jakies 2-3
    miesiace moze.. (mamy mnostwo naleznosci, ale sa zablokowane)
    no nic, dzieki za odpowiedzi, tak czy inaczej trzeba szukac nowej pracy ;(

    pozdrawiam cieplo
    aneta