  • 1. Data: 2004-02-12 10:10:42
    Temat: fiskus
    Od: "aQa" <a...@i...pl>

    Do jakies kwoty mojego zarobku , muszę sie rozliczać z fiskusem,czyli
    założyć działalność gosp.?
    Czy jest jakiś limit?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-12 12:21:39
    Temat: Re: fiskus
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    aQa wrote:

    > Do jakies kwoty mojego zarobku , muszę sie rozliczać z fiskusem,czyli
    > założyć działalność gosp.?
    > Czy jest jakiś limit?
    >
    > pozdrawiam

    www.wrozka.pl

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-12 14:27:16
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik "aQa" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Do jakies kwoty mojego zarobku , muszę sie rozliczać z fiskusem,czyli
    > założyć działalność gosp.?
    > Czy jest jakiś limit?
    >
    > pozdrawiam

    Chyba to dotyczy
    Kwota wolna od podatku 2790zł. rocznie.
    TB

  • 4. Data: 2004-02-12 15:27:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, TB wrote:

    >+ Użytkownik "aQa" <a...@i...pl> [...]
    >+ > Do jakies kwoty mojego zarobku , muszę sie rozliczać z fiskusem,czyli
    >+ > założyć działalność gosp.?
    >+ > Czy jest jakiś limit?
    [...]
    >+ Chyba to dotyczy
    >+ Kwota wolna od podatku 2790zł. rocznie.

    Nie ma tak dobrze. Primo "kwota wolna" jest pojęciem pozaustawowym
    potocznie używanym i wynika ze skali podatkowej PO ROZLICZENIU.
    Secundo rozliczenia trzeba dokonać, nie ma litości - w zamian
    uzyskuje się prawo do ew. odliczeń ;) (niczego od niczego w tym
    przypadku :))
    Tertio... prowadzenie DG samo w sobie wymaga rejestracji.
    A zarejestrowanie DG wymaga zgłoszenia jej w Urzędzie
    Skarbowymi ZUS.
    Nie ma lekko :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-12 22:26:44
    Od: "inzynier" <i...@o...pl>

    Oj, chyba nie do końca tak źle i nie tak całkiem dobrze. Kiedyś było coś
    takiego, że jednorazowe wypłaty wynagrodzenia do 120 czy 200 zł nie
    podlegają podatkowi dochodowemu. Inczej mówiąc, jeśli to był jedyny dochód
    w roku to nie trzeba było tego zgłaszać. Być może to działa dalej.

  • 6. Data: 2004-02-12 23:16:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, inzynier wrote:

> [...]
    >+ podlegają podatkowi dochodowemu. Inczej mówiąc, jeśli to był jedyny dochód
    >+ w roku to nie trzeba było tego zgłaszać.

    A tak, umowy osobiste do 146 zł (od umowy) do 31.XII.2003 były
    opodatkowane ryczałtem.

    >+ Być może to działa dalej.

    Już nie ma, w ostatniej nowelizacji skreślili.

    pozdrowienia, Gotfryd