  • 1. Data: 2004-02-12 08:27:27
    Temat: ściąganie nalezności z emerytury
    Od: "Radek" <r...@o...pl>

    Witam,

    Mam taką sprawę, czy w przypadku wyroku sądu cywilnego,
    można komuś ściągać należność z emerytury?
    Czy są jakieś ograniczenia kwotowe lub procentowe, co do ściągalnej kwoty?

    Pzdr

    Radek

  • 2. Data: 2004-02-12 09:20:43
    Temat: Re: ściąganie nalezności z emerytury
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Można ściągnąć z emerytury a ograniczenia są: max 60 % (z tego co wiem).
    Jeśli kwota egzekwowana przekracza koszty egzekucji, komornik powinien
    umorzyć postępowanie egzekucyjne.

  • 3. Data: 2004-02-13 12:20:55
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jeśli kwota egzekwowana przekracza koszty egzekucji, komornik powinien
    > umorzyć postępowanie egzekucyjne.

    piszac "kwota egzekwowana", masz pewnie na mysli "naleznosc glowna" (+odsetki)
    a ta zazwyczaj zawsze jest wieksza niz koszty egzekucji bo te zazwyczaj
    maja postac oplaty stosunkowej czyli jest to pewien procent egzekwowanej
    naleznosci. "kwota egzekwowana" bedzie wiec calosc - naleznosc glowna z
    odsetkami plus koszty sadowe plus koszty egzekucji.

    kpc
    Art. 824.
    § 1. Postępowanie umarza się w całości lub części z urzędu:

    3) jeżeli jest oczywiste, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od
    kosztów egzekucyjnych.

    Art. 833.
    § 4. Świadczenia pieniężne przewidziane w przepisach o zaopatrzeniu
    emerytalnym podlegają egzekucji w zakresie określonym w tych przepisach.