  • 1. Data: 2003-06-25 17:04:04
    Temat: posrednictwo nieruchomosci a licencja
    Od: "xxar" <x...@N...pl>

    witam szanowne grono,

    mam takie pytanie, moze ktos bedzie wiedzial:
    otoz zamierzam otworzyc takie biuro (tzn. posrednictwa w obrocie
    nieruchomsciami),
    wiem, ze w swietle dzisiejszego prawa potrzebna jest do tego celu licencja -
    niestety takowej nie posiadam.
    czy wystarczy wobec tego otworzyc np. spolke cywilna z osoba, ktora licencje
    posiada, zeby wszystko bylo ok. z pkt. wiedzenia prawa?
    czy sa jakies obostrzenia co do rozkladu udzialow w spolce (np. czy moze byc
    99% moich udzialow i 1%, ze tak nazwe licencjonodawcy).

    szukalem troche w sieci ale nic ciekawego nie znalazlem, jesli wiec ktos
    moze odpowiedziec na pytanie lub ewentualnie wskazac jakies ciekawe linki
    bede bardzo wdzieczny.

    pozdrawiam
    rafal

  • 2. Data: 2003-06-25 20:10:34
    Temat: Re: posrednictwo nieruchomosci a licencja
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    a nie pomyślałeś o licencji ?

    a moze to sie tobie przydać,
    wszak wiedza nie hańbi,

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-25 21:19:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003, xxar wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czy sa jakies obostrzenia co do rozkladu udzialow w spolce (np. czy moze byc
    >+ 99% moich udzialow i 1%, ze tak nazwe licencjonodawcy).

    Spróbuję się streścić, więc proszę o wyrozumiałość :)
    Otóż musiałbyś znaleźć wyjątkowego osła, który zgodzi się ponosić
    100% odpowiedzialności finansowej za twoje działania mając
    "z urzedu" prawo do 1% zysku - i do tego wystawiając na ryzyko
    (w razie błędnej transakcji) swoją licencję, która jest pewnie
    jego głownym źródłem utrzymania.
    Formalnie i prawnie - to co opisałeś jest AFAIK możliwe :)

    >+ szukalem troche w sieci ale nic ciekawego nie znalazlem,

    Nie wiem czy moja odpowiedź jest ciekawa ;), ale o tej
    porze nie chciało mi się tłumaczyć dyplomatycznie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-25 21:29:33
    Od: "xxar" <x...@N...pl>

    > a nie pomyślałeś o licencji ?
    >
    > a moze to sie tobie przydać,
    > wszak wiedza nie hańbi,

    pomyslalem, lecz na to potrzeba czasu: kurs + praktyki ok. roku.
    a tu czas leci i trzeba dzialac

    rafal

  • 5. Data: 2003-06-25 22:15:31
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    byc
    > 99% moich udzialow i 1%, ze tak nazwe licencjonodawcy).

    Możesz założyć samodzielnie lub z kimkolwiek nawet bez licencji jedynie
    czynności pośrednictwa mają wykonywać osoby z licencjami. W praktyce
    minimum jedna osoba z licencją na biuro i to ona podpisuje umowy, musi
    posiadać również ubezpieczenie OC. Ale chyba nie wiesz na co się porywasz
    jeśli tak zamierzasz to rozwiązać ( to setki różnych sytuacji z pogranicza
    prawa i twoje pytanie wskazuje iż nawet nie przeczytałeś dokładnie ustawy
    która ciebie by dotyczyła). Jednak radziłbym ci zrobić kurs 3 miesiące + 6
    miesięcy praktyki + egzamin państwowy ( najprostsze rozwiązanie jeśli masz
    minimum średnie). Jeśli się pospieszysz to załapiesz się na taki cykl bo ma
    być nowelizacja i praktyka ma zostać wydłużona a i egzaminy są podobno coraz
    ostrzejsze.
    Więcej poszukaj w necie lub na stronie Polskiej Federacji Rynku
    Nieruchomości www.pfrn.pl tam jest dużo na ten temat łącznie z ustawą
    Pozdrowienia Andrzej

  • 6. Data: 2003-06-25 22:33:20
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    > pomyslalem, lecz na to potrzeba czasu: kurs + praktyki ok. roku.
    > a tu czas leci i trzeba dzialac

    Dobry jesteś a ja myślałem, że dobry pośrednik to KC ma w jednym palcu +
    kilkanaście ustaw ale w końcu nie każdy musi być dobry i może się pytać na
    grypie np. co to darowizna, spadek,zasiedzenie, służebność, dożywocie,
    pełnomocnictwo, najem, dzierżawa, przedawnienie, weksel, hipoteka, księga
    wieczysta, własność, użytkowanie wieczyste, wspólnota majątkowa,
    obcokrajowiec itd. Piszę tylko tak sobie i nie chcę się przemądrzać bo nie
    jestem prawnikiem ani pośrednikiem ale wiem czego się uczą na kursie więc
    chyba jest to potrzebne ? No możesz jeszcze zatrudnić fachowca.
    Pozdrowienia Andrzej