  • 11. Data: 2006-01-27 18:02:01
    Temat: Re: porada prawna - wyludzanie pieniedzy!!!!
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jerry wrote:
    > Czy tem "prawnik" czty.
    > "naciągacz" ma prawo nie oddać mi moich dokumentów przez zapłatą?

    Jak zażądasz zwrotu, to nie ma takiego prawa.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2006-01-27 18:09:30
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: witek [Fri, 27 Jan 2006 11:36:57 -0600]:

    > A udowodnij jaka byla tresc ich rozmowy?

    No, ale to ona chce zapłaty, więc zdaje się, że to ona
    powinna przedstawić coś, do daje jej prawo do domagania
    jej się...? Jakiś podpisik tego pana czy coś?

    Kira

  • 13. Data: 2006-01-27 18:19:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kira wrote:
    > Re to: witek [Fri, 27 Jan 2006 11:36:57 -0600]:

    > No, ale to ona chce zapłaty, więc zdaje się, że to ona
    > powinna przedstawić coś, do daje jej prawo do domagania
    > jej się...? Jakiś podpisik tego pana czy coś?

    Ma jego dokumenty, wystarczający dowód na to, że cos jej jednak zlecił.
    Na pewno nie była to umowa na przechowanie.

  • 14. Data: 2006-01-27 18:20:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Jak zażądasz zwrotu, to nie ma takiego prawa.

    Zwrócić musi, a zapłaty może żądać swoją drogą.
    Zatrzymanie przez nią dokumentów byłoby kopanie sobie dołka.
    Wystrczyłoby udwodni, że niezwrócenie dokumentów w terminie spowodowało
    przegranie sprawy.
    Sama by się ugotowała.

  • 15. Data: 2006-01-27 18:41:59
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Ma jego dokumenty, wystarczający dowód na to, że cos jej jednak zlecił.
    > Na pewno nie była to umowa na przechowanie.

    W razie sporu o zapłatę ciężar dowodu ciążyć będzie na tej prawniczce - to
    ona będzie musiała udowodnić że coś się jej należy. Nie odwrotnie.

  • 16. Data: 2006-01-27 18:42:52
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: witek [Fri, 27 Jan 2006 12:19:07 -0600]:

    > Ma jego dokumenty, wystarczający dowód na to, że cos
    > jej jednak zlecił.

    Nie wydaje mi się, żeby przekazanie dokumentów bez jakiegoś
    dalszego ciągu było jednoznaczne z przyjęciem umowy, której
    warunków nawet nie znał.

    Fakt, że na logikę można się było domyślić, że nie będzie
    to usługa darmowa, ale jednak dalej się upieram, że płacić
    należy za coś, co było obustronnie uzgodnione.

    Kira

  • 17. Data: 2006-01-27 19:55:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    trojden napisał(a):
    > Nie wciskaj gościowi kitu. Jeśli nie uprzedziła o tym że przeglądnięcie akt
    > będzie kosztować (zakładam że gość podaje prawdę) to nic się jej nie należy,
    > a jeśli teraz ma jakiesz oczekiwania to może się pocałować w d... Kłania się
    > kodeks cywilny

    kłania, art.735 kc w zw. z art.750 kc

    KG

  • 18. Data: 2006-01-27 20:01:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > Ma jego dokumenty, wystarczający dowód na to, że cos jej jednak zlecił.
    > Na pewno nie była to umowa na przechowanie.

    Z "zeznań" pytającego można wnioskować, że prosił on o przygotowanie oferty
    usługi prawnej dla sprawy opisanej danymi dokumentami (w sensie art. 72
    kc).

    Jeśli traktować to jako zlecenie, to brakuje mi tutaj świadczenia
    zrealizowanego dla zleceniodawcy (przeczytanie jego papierów? już łatwiej
    tu chyba naciągnąć umowę przechowania).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 19. Data: 2006-01-27 20:08:19
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    trojden napisał(a):

    > W razie sporu o zapłatę ciężar dowodu ciążyć będzie na tej prawniczce - to
    > ona będzie musiała udowodnić że coś się jej należy. Nie odwrotnie.

    A art. 735 kc w związku z art. 750?

    Paweł Marcisz

  • 20. Data: 2006-01-27 21:21:35
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > kłania, art.735 kc w zw. z art.750 kc
    >
    > KG

    Wg mnie chodzi tu o artykuły KC traktujące o umowie i sposobie jej zawarcia.
    Z opisu sprawy widać że do żadnej umowy nie doszło więc brak jest podstaw do
    jakichkolwiek roszczeń