  • 1. Data: 2008-06-15 13:23:23
    Temat: Zmiania warunków pracy- czy da sie przed tym wybronic?
    Od: DysoN <d...@s...ru>

    Sytuacja wyglada tak, ze pracodawca (urzad publiczny) chce pracwonikowi
    zmienic zakres obowiazkow pracy w ten sposob iz nowy zakres obowiazkow
    jest w zasadzie diametralnie rozny od wykonywanej obecnie pracy.
    Spowodowane to jest odejsciem z pracy innego pracownika.
    By przejac nowe warunki pracy i wykonywac dobrze prace nalezaloby poznac
    tony nowych regulacji prawnych, przejsc najpewniej pewne szkolenia by
    nabrac nowych umiejejentosci i rozeznania w nowej dziedzie. Nadmienie
    tylko iz bardzo cenne jest w tej dzialce doswiadczenie bez ktorego
    wykonywanie pracy jest bardzo utrudnione. Dodatkowo nowy zakres
    wykonowanej pracy wiaze sie duza odpowiedzialnoscia za wydawane decyzje
    a brak wiedzy i doswiadczenia w tej dziedzinie grozi pracownikowi
    nieprzewidywanymi konsekwencjami prawnymi i sluzbowymi. Tak wiec ow
    pracownik szuka jakis podstaw by bronic sie przed wrzuceniem sobie na
    glowe zupelnie nowych obowiazkow, w wykonywaniu ktorych nie ma
    odpowiedniej wiedzy i doswiadczenia. Obecna umowa o prace i zapisany w
    niej zakres obowiazkow jest zgodny z aktualnie wykonywanami czynnosciami
    i rozny od potencjalnych nowych obowiazkow.

    Po przeczytaniu kodeksu pracy wiem ze pracodawca moze przedstawic
    pracownikowi nowy zakres obowiazkow a ten moze je przyjac lub odmowic.
    Odmowa wiaze sie z mozliwoscia wypowiedzenia umowy o prace przez
    pracodwace. Jest to calkiem logiczne i ja to rozumiem. Staram sie jednak
    znalezc jakies przepisy ktore pozwolily by jakos odrzucic nowe obowiazki
    i pozostac przy starych (zachowujac prace) ze wzgledu na nieprzystajace
    nowe obowiazki i duza odpowiedzialnosc do aktualnego stanu wiedzy. Czy
    cos takiego jest mozliwe?
    --
    DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

  • 2. Data: 2008-06-15 13:45:52
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "DysoN" <d...@s...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzgledu na nieprzystajace nowe obowiazki i duza odpowiedzialnosc do
    > aktualnego stanu wiedzy. Czy cos takiego jest mozliwe?

    Nawet jak jest mozliwe to z pewnością nie zachowasz się jak świnia i skoro
    cie nie chcą na dotychczasowym stanowisku a jednocześnie nie chcesz/nie
    możesz robić nowych rzeczy to przyjmiesz wypowiedzenie. Przecież tego samego
    oczekiwałbyś od pracodawcy, gdyby to ciebie stare zajęcie już nie
    interesowało i chciałbyś przejść do nowego, a zakład szukałby kruczków
    prawnych, aby cie zatrzymać.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-06-15 14:08:03
    Od: "Tom" <t...@t...plz>

    "DysoN" <d...@s...ru> wrote in message
    > i pozostac przy starych (zachowujac prace) ze wzgledu na nieprzystajace
    > nowe obowiazki i duza odpowiedzialnosc do aktualnego stanu wiedzy. Czy cos
    > takiego jest mozliwe?

    Dosc leniuchowania i do roboty co tu duzo gadac.

    To za komuny bylo takie powiedzenie czy sie spi czy sie lezy piec tysiecy
    sie nalezy

  • 4. Data: 2008-06-15 14:11:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g33543$e3v$1@inews.gazeta.pl DysoN <d...@s...ru>
    pisze:

> [...]
    > tony nowych regulacji prawnych, przejsc najpewniej pewne szkolenia by
    > nabrac nowych umiejejentosci i rozeznania w nowej dziedzie.
    To plus. Nabrać nowych umiejętności i wiedzy to zawsze jest dobrze.
    Zwiększa to twoją wartość i możliwości na rynku pracy i nie tylko.
    Uczyć się warto.

> [...]
    > pozostac przy starych (zachowujac prace) ze wzgledu na nieprzystajace nowe
    > obowiazki i duza odpowiedzialnosc do aktualnego stanu wiedzy. Czy cos
    To nie całkiem tak. Pracownik ma na umowie określone stanowisko/charakter
    zatrudnienia. Zakres obowiązków wiąże się ze stanowiskiem, ponadto musi
    odpowiadać kwalifikacjom pracownika.
    Nie można tak sobie zmienić zakresu obowiązków na kompletnie inne. Z tego co
    piszesz wnioskuję, że konieczne jest tzw. wypowiedzenie zmieniające (zmiana
    warunków pracy i płacy).
    Niestety nie ma przepisów pozwalających skutecznie bronić się przed tym
    inaczej niz odmawiając.

    --
    Jotte