  • 21. Data: 2015-05-14 09:55:57
    Temat: Re: pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 May 2015 07:21:26 +0200, "Artur G." <b...@i...pl>
    wrote:
    > Dowiedziałem się, że ktoś zgłosił w Szczecinie szkodę podając moje
    dane
    > polisy OC i pojazdu. Pani z Proamy, z którą rozmawiałem przez
    telefon nie
    > chciała mi podać danych personalnych tej osoby (ciekawe czemu,
    przecież to
    > moja polisa i mój samochód), tylko potwierdziła, że tak było. Tak
    czy
    > inaczej wygląda to na próbę oszustwa.

    Nie bardzo rozumiem jaki cel miałby "sprawca oszustwa", przecież Ty
    jako ubezpieczony musisz wypełnić dokumenty dot. kolizji, które
    ubezpieczyciel przysyła pocztą, musisz je podpisać. Nic tu nie odbywa
    się na maila...

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-05-14 10:14:23
    Od: "Artur G." <b...@i...pl>

    trada.pl...

    >Nie bardzo rozumiem jaki cel miałby "sprawca oszustwa", przecież Ty jako
    >ubezpieczony musisz wypełnić dokumenty dot. kolizji, które ubezpieczyciel
    >przysyła pocztą, musisz je podpisać. Nic tu nie odbywa się na maila...

    absolutnie nic nie było, ani nie byłoby wysłane pocztą.
    Cytuję fragment z maila od Proamy:

    "
    Proama zwraca się z prośbą o przedłożenie niżej wymienionych dokumentów:
    1. Kopii dowodu rejestracyjnego pojazdu marki (...).
    2. Kopii prawa jazdy kierującego pojazdem.
    Prosimy także o wypełnienie załączonego ,,Oświadczenia dotyczącego
    okoliczności zdarzenia drogowego - właściciel"
    oraz przekazanie kierującemu pojazdem do wypełnienia ,,Oświadczenia sprawcy
    wypadku - kierujący". Powyższe
    dokumenty oraz wypełnione oświadczenie należy przesłać na adres podany w
    nagłówku listu, bądź mailem
    na: s...@p...pl, w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
    W każdym przesłanym dokumencie prosimy o powołanie się na ww. numer szkody.
    W przypadku braku dostarczenia dokumentów Proama uznaje, że ubezpieczony nie
    zawarł ubezpieczenia OC w innym
    zakładzie ubezpieczeń obejmującego odpowiedzialność z tytułu ww. szkody.
    Ponadto brak odpowiedzi będzie stanowił
    potwierdzenie przez Pana okoliczności wypadku przedstawionych przez
    poszkodowanego, jako zgodnych ze stanem
    faktycznym i stanowić będzie podstawę do przyjęcia Pana odpowiedzialności za
    powstanie ww. szkody.
    "

  • 23. Data: 2015-05-14 10:19:25
    Od: "Artur G." <b...@i...pl>

    oświadczenia sprawcy nie było jednak na piśmie, była tylko telefoniczna
    rozmowa z rzekomym sprawcą poruszającym się moim samochodem i poszkodowanym.
    Oświadczenie mam przysłać do Proamy, gdybym tego nie zrobił okoliczności
    podane przez poszkodowanego zostałyby uznane. W odpowiedzi do "Marka"
    umieściłem fragment maila od Proamy, w którym to jest napisane.

  • 24. Data: 2015-05-14 10:21:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 May 2015 10:14:23 +0200, "Artur G." <b...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    > poszkodowanego, jako zgodnych ze stanem
    > faktycznym i stanowić będzie podstawę do przyjęcia Pana

    Ooo to mogą sobie domniemywać? Tego nie widziałem, teraz rozumiem
    Twoje obawy.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-05-14 10:28:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 May 2015 09:39:35 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ale nie użyczyłeś i ubezpieczyciel nie jest odpowiedzialny za
    szkodę.
    > To, że być może ubezpieczyciel dałby się zrobić w jajo nie oznacza,
    że
    > obciąży to szkodowo twoją polisę.

    Mógłbyś rozwinąć? Zakładasz brak obciążenia szkodowego bo
    nastąpiłoby "odkręcenie" sprawy?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-05-14 10:34:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-14 o 10:21, Marek pisze:
    > odpowiedzialności za
    >
    > Ooo to mogą sobie domniemywać? Tego nie widziałem, teraz rozumiem Twoje
    > obawy.

    Wjedzie ktoś kiedyś w ciebie i będziesz czekał 3 lata na odszkodowanie,
    bo sprawcy nie będzie się chciało napisać pisma, to zmienisz zdanie.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-05-14 10:41:16
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:13:28 UTC+2 użytkownik Artur G. napisał:
    > [...]
    > Ponadto brak odpowiedzi bedzie stanowil
    > potwierdzenie przez Pana okolicznosci wypadku przedstawionych przez
    > poszkodowanego, jako zgodnych ze stanem
    > faktycznym i stanowic bedzie podstawe do przyjecia Pana odpowiedzialnosci za
    > powstanie ww. szkody.
    > "

    Noooo! Fajne to. Ciekawe czy inni ubezpieczyciele tez tak dzialaja,
    czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

    Pozdrawiam
    MK

  • 28. Data: 2015-05-14 10:48:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-14 o 10:41, Marcin Kiciński pisze:

    > Noooo! Fajne to. Ciekawe czy inni ubezpieczyciele tez tak dzialaja,
    > czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

    To raczej świadczy o profesjonaliźmie ubezpieczyciela.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-05-14 10:54:41
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Noooo! Fajne to. Ciekawe czy inni ubezpieczyciele tez tak dzialaja,

    Podejrzewam, że tak. Ostatnio z mojej polisy Gothaer likwidował szkodę, to
    tylko zadzwolnili z pytaniem, czy potwierdzam to co napisałem w
    oświadczeniu, które sporządziłem na miejscu zdarzenia.

    >czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

    Omijać tylko dlatego, że ubezpieczyciel chce poszkodowanemu szybko wypłacić
    odszkodowanie?
    Wolałbyś, żeby sprawca unikał przyjęcia odpowiedzialności, a Ty czekał na
    rozstrzygnięcie sądowe kilka lat?

    Wiwo

  • 30. Data: 2015-05-14 11:02:17
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:48:08 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To raczej swiadczy o profesjonalizmie ubezpieczyciela.

    Nie zapominaj, ze zyjemy w kraju cwaniakow, oszustow i zlodzieji,
    gdzie kazde uproszczenie procedur skutkuje pojawieniem sie
    przypadkow okradania w majestacie prawa niewinnych ludzi. I potem
    jeszcze ci niewinni albo musza sie latami dopraszac sprawiedliwosci,
    albo okazuje sie ze prawo wogole nie przewiduje takiego przypadku
    i nic juz sie nie da zrobic.

    Pozdrawiam
    MK