  • 1. Data: 2005-03-31 21:41:13
    Temat: pomocy - umowa pożyczki
    Od: "Wawrzek" <u...@p...bg.univ.gda.pl>

    Witam,

    Notariusz wciska mi, że umowa pożyczki musi być sporządona
    w postaci aktu notarialnego. Jakoś wierzyć mi się nie chce...

    Jeżeli NIE musi być sporządzona w takiej postaci, to jaki
    przepis pokazać mu palcem, żeby udowodnić, że mam rację
    (że wystarczy umowa spisana pomiędzy zainteresowanymi) ?

    Z góry OGROMNE dzięki za pomoc!
    Wawrzek

  • 2. Data: 2005-03-31 21:54:05
    Temat: Re: pomocy - umowa pożyczki
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wawrzek" <u...@p...bg.univ.gda.pl> napisał w
    wiadomości news:d2hr27$452$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przepis pokazać mu palcem, żeby udowodnić, że mam rację
    > (że wystarczy umowa spisana pomiędzy zainteresowanymi) ?

    Otworz mu kodeks cywilny i pokaz art 720 § 2. kc, ktory stanowi, ze umowa
    pożyczki, której wartość przenosi pięćset złotych, powinna być stwierdzona
    pismem. Czyli na pismie, a nie w formie aktu notarialnego.