  • 1. Data: 2004-07-27 16:49:01
    Temat: przedłużenie kontraktu
    Od: Adam Kolany <d...@w...pl>

    w pewnym niedużym miasteczku w małopolsce jest sobie wyższa
    uczelnia państwowa. jednym z jej wykładowców jest pan dr X.
    niestety dusza jego rogata i jakieś pół roku temu wszedł w spór
    z panem Y - wicedyrektorem instytutu, w którym formalnie był
    zatrudniony. z jakichś (niejasnych?) powodów pan Z - rektor
    tej uczelni nie podpisuje z pracownikami dydaktycznymi umów
    na stałe, tylko roczne (z magistrami wręcz tylko 10-miesięczne).
    nie ma też w zwyczaju informować w czerwcu zainteresowanych,
    czy zamierza kontrakt przedłużyć, czy nie. ku nieszczęściu pana X,
    Jego Magnificencja, dowiedział się o sporze panów X i Y i zeźlił
    się na pana X, za to, że jakoby ten z niewystarczającą atencją o
    "swojej" uczelni śmiał się wyrazić. pan Y zresztą wygrażał panu X,
    że zamierza rozmówić się z panem Z na temat zasadności kontynuowania
    współpracy z panem X. pan X lekko się zaniepokoił, ale stwierdził,
    że skoro jest w minimum kadrowym, właśnie co rozpoczął roczny wykład
    i otrzymał czelodkę 10 studentów, którym miał pomóc w pisaniu prac
    dyplomowych, to raczej mu nic nie grozi. szef go chwalił ....

    mylił się. dowiedział się potajemnie od bratniej duszy,
    że w przydziale zajęć w miejscu, w którym do tej pory było
    jego nazwisko widnieje słowo 'vacat dr'.
    oczywiście oficjalnie jeszcze nic nie wie.

    jak się to ma do polskiego prawa?

    w końcu żadnych merytorycznych zastrzeżeń do pracy dr. X nie
    zgłoszono. miał wszelkie podstawy przypuszczać, że kontrakt zostanie
    przedłużony (niedokończony wykład, seminarium dyplomowe,
    zadowolenie bezpośredniego przełożonego).

    a na obecną chwilę uczelnia NIE MA nikogo na jego miejsce.

    jak polskie prawo ustala zasady rekrutacji kadry nauczycielskiej
    na uczelniach wyższych?

    Adam Kolany, http://akolany.pm.katowice.pl, gg. 1797933
    UE? Nie, nie! Dziękuję!!

  • 2. Data: 2004-07-27 16:59:02
    Temat: Re: przedłużenie kontraktu
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Adam Kolany <d...@w...pl> wrote:
    > jak polskie prawo ustala zasady rekrutacji kadry nauczycielskiej
    > na uczelniach wyższych?

    Na prywatnych uczelniach to sobie mozesz ze tak powiem....

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 3. Data: 2004-07-27 19:12:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Kolany" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Boję się, że nic nie wskórasz. Nie ma obowiązku przedłużenia umowy z Tobą.

  • 4. Data: 2004-07-28 07:48:12
    Temat: Re: Re: przedłużenie kontraktu
    Od: Adam Kolany <d...@w...pl>

    On Tue, 27 Jul 2004 21:12:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Adam Kolany" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Boję się, że nic nie wskórasz. Nie ma obowiązku przedłużenia umowy z Tobą.

    niby tak,
    ale działanie pana Z przynosi szkodzę procesowi dydaktycznemu.
    nie ma nikogo, aby zastąpić nim pana X.
    a nie ma żadnych merytorycznych argumentów, aby rezygnować z niego.

    poza tym, czy wakat nie powinien być ogłoszony?
    czy nie powinien został ogłoszony konkurs na wakujące stanowisko?

    ps. trzymajmy się konwencji: pan X, Y itd.

    --

    Adam Kolany, http://www.pm.katowice.pl/akolany , gg. 1797933
    UE? Nie, nie! Dziękuję!!

  • 5. Data: 2004-07-28 08:10:12
    Od: Adam Kolany <d...@w...pl>

    On Tue, 27 Jul 2004 18:59:02 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Na prywatnych uczelniach to sobie mozesz ze tak powiem....

    na płatnych, to i możesz
    (tam zawsze możesz iść pogadać z właścicielem)

    ja pytam o państwowe, gdzie pensje pochodzą z naszych podatków.

  • 6. Data: 2004-07-28 21:09:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Kolany" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    W wypadku prywatnej uczelni, to rzecz właściciela. Możesz się co najwyżej z
    nim rozmówić - o ile to nie pan Z. Jako właściciel może zmienić jego
    decyzję, jeśli uzna za stosowne.

  • 7. Data: 2004-08-22 17:54:12
    Temat: Re: Re: Re: przedłużenie kontraktu
    Od: Adam Kolany <d...@w...pl>

    On Wed, 28 Jul 2004 23:09:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > W wypadku prywatnej uczelni, to rzecz właściciela. Możesz się co najwyżej z
    > nim rozmówić - o ile to nie pan Z. Jako właściciel może zmienić jego

    ale mówimy o PAŃSTWOWEJ uczelni!