  • 1. Data: 2004-07-27 16:29:48
    Temat: Spadkowe.
    Od: "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl>

    Witam,
    pare dni temu zmarl ojciec, rodzina zataila to przed jedna z corek.
    Z tego co mi wiadomo, to co pozostalo po ojcu sie jakos dzieli (mieszkanie,
    kasa itd). na pozostalych czlonkow rodziny (matka i rodzenstwo).Gdzie
    sprawdzic czy zostawil testament?

    Jak dojsc ile i czy cos sie nalezy corce. Co i gdzie trzeba zrobic?
    Kasia

  • 2. Data: 2004-07-27 17:31:35
    Temat: Re: Spadkowe.
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzic czy zostawil testament?
    >
    > Jak dojsc ile i czy cos sie nalezy corce. Co i gdzie trzeba zrobic?

    Pozostaje tylko złożenie wniosku do Sądu o stwierdzenie nabycia spadku.
    Jeżeli ktoś z rodziny ma testament to musi to w Sądzie zgłosić.
    Sama nie znajdziesz jeżeli on jest, bo może mieć go każdy z członków
    rodziny.

    Pozdrowiam
    Michał
    www.prawo.hg.pl

  • 3. Data: 2004-07-27 19:24:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli ktoś z rodziny ma testament to musi to w Sądzie zgłosić.
    > Sama nie znajdziesz jeżeli on jest, bo może mieć go każdy z członków

    Zawsze mnie ciekawiło, jak to jest z testamentami zostawianym u notariusza.
    Kto go powiadamia o śmierci.

  • 4. Data: 2004-07-28 04:49:07
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 lip o godzinie 21:24, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zawsze mnie ciekawiło, jak to jest z testamentami zostawianym u notariusza.
    > Kto go powiadamia o śmierci.
    ^^
    A _którego_ ten ktoś ma powiadomić - to jest jeszcze ciekawsze - prawda? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-07-28 06:58:53
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Testamenty notarialne trafiają w końcu do sądu, w W-wie jest (był) to sąd w budynku
    przy Al. Solidarności, tam gdzie hipoteki.
    JaC

  • 6. Data: 2004-07-28 21:26:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > ^^
    > A _którego_ ten ktoś ma powiadomić - to jest jeszcze ciekawsze - prawda?
    ;)

    No właśnie się nad tym zastanawiam. Akurat jakiś czas temu miałem taki
    przypadek w rodzinie. Babcia przed śmiercią odgrażała się, że zrobiła
    testament u notariusza. Tylko, że nie powiedziała u którego. Zmarła w tamtym
    roku. Przez ponad pół roku nikt ze spadkobierców nie robił nic, bo uważał,
    że obdarowany pewnie wie, ze go obdarowano i sam zacznie dochodzić. W końcu
    wzięliśmy się za to i w sądzie zgodnie oświadczyliśmy, że o testamencie nic
    nie wiemy. No ale pozostał niedosyt - a jak sobie gdzieś leży? Miasto duże i
    nie mam jakoś weny, by chodzić i pytać o to każdego z osobna. Rozważam
    rozesłanie "SPAM-u" do wszystkich, tak dla świętego spokoju.

  • 7. Data: 2004-07-28 21:26:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Testamenty notarialne trafiają w końcu do sądu, w W-wie jest (był) to sąd
    w budynku przy Al. Solidarności, tam gdzie hipoteki.

    ;)

    Czyli rozumiem, że gdyby był, to sąd z urzędu ma obowiązek to sprawdzić i
    uwzględnić.

  • 8. Data: 2004-07-29 06:45:55
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Pisałem: po pięciu bodajże latach notariusz przekazuje wszystko do sądu, do sądu
    właściwego pisz (pierwszy notariusz powie, do
    którego), ale bez daty, kancelarii i numeru repertorium to bądą długo odpowiadali...
    JaC

  • 9. Data: 2004-07-29 09:26:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    do sądu właściwego pisz (pierwszy notariusz powie, do
    > którego), ale bez daty, kancelarii i numeru repertorium to bądą długo

    Czyli pięć lat od sporządzenia testamentu jest to jawne. Co się stanie, jak
    do podziału spadku dojdzie wcześniej, a później się ujawni, ze był jakiś
    testament, który tym inaczej zarządzał?