  • 1. Data: 2005-04-01 10:36:35
    Temat: podwójne zameldowanie stałe
    Od: "adminek" <w...@g...net>

    Osoba jest obywatelem Polski, posiada stałe zameldowanie w Polsce.
    Od 10 lat mieszka za granicą, we Włoszech. Tam ma również stałe
    zameldowanie, tam pracuje, tam rozlicza podatki. Do Polski przyjeżdza tylko
    na święta i wakacje.

    Pytania:
    1. Czy zgodnie z prawem można byćjednoczesnie zameldowanemu na stałe Polsce
    i za granicą?
    2. Jeśli nie, to: co należy zrobić; jakie mogą być konsekwencje takieog
    stanu rzeczy.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-01 10:59:34
    Temat: Re: podwójne zameldowanie stałe
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik adminek napisał:

    > Pytania:
    > 1. Czy zgodnie z prawem można byćjednoczesnie zameldowanemu na stałe Polsce
    > i za granicą?

    Nie.

    > 2. Jeśli nie, to: co należy zrobić; jakie mogą być konsekwencje takieog
    > stanu rzeczy.

    Wymeldowac sie z jednego miejsca (z tego gdzie sie nie mieszka).
    Konsekwencje moga byc roznorakie bo wg prawa zachodzi domniemanie, iz
    osoba zameldowana pod jakims adresem mieszka tam na stale (co w PL jest
    fikcja). Np pisma dostarczone do mieszkania, i nieodebrane dwukrotnie
    bedzie sie uwazalo za doreczone, osoba taka bedzie wspolodpowiedzialna
    za rachunki za to mieszkanie itp. itd.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-04-01 11:22:24
    Od: "adminek" <w...@g...net>

    Polsce
    > Nie.

    Jakie przepisy tego zabraniaja? O ile mi wiaodmo, to za granicą nikt nie
    pytał przy meldunku, czy jest On gdzieś zameldowany.

> [...]
    > fikcja). Np pisma dostarczone do mieszkania, i nieodebrane dwukrotnie
    > bedzie sie uwazalo za doreczone, osoba taka bedzie wspolodpowiedzialna

    Co chodzi o pisma, to nie ma problemu. Rodzina mieszka nadal w tym domu,
    wszystko jest zapisane na głowę rodzin. telefon, dom, prąd, działka, słowem
    wszystko. Tyle ze głowa rodziny pracuje od lat na stałe legalnie za granicą,
    a do PL przyjeżdza tylko na święta i w wakacje.
    Wszelkie opłaty, podatki od nieruchomosci i inne sprawy są regulowane i
    załatwiane przez zonę lub dzieci.

  • 4. Data: 2005-04-01 12:18:59
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 1 Apr 2005 13:22:24 +0200,
    adminek <w...@g...net> screamed:
    > Co chodzi o pisma, to nie ma problemu. Rodzina mieszka nadal w tym domu,
    > wszystko jest zapisane na glowe rodzin. telefon, dom, prad, dzialka, slowem
    > wszystko. Tyle ze glowa rodziny pracuje od lat na stale legalnie za granica,
    > a do PL przyjezdza tylko na swieta i w wakacje.
    > Wszelkie oplaty, podatki od nieruchomosci i inne sprawy sa regulowane i
    > zalatwiane przez zone lub dzieci.

    A pisma z takiego na przyklad sadu zaadresowane do tej osoby to kto
    odbierze?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 14:18:25 user up 10568 days, 2:13, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    My new shockproof, water resistant, antimagnetic watch caught on fire.

  • 5. Data: 2005-04-01 12:30:59
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > 1. Czy zgodnie z prawem można byćjednoczesnie zameldowanemu na stałe
    > Polsce
    > i za granicą?

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych:
    Art 15.3. Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące,
    jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na
    miejsce pobytu stałego organowi wymienionemu w ust. 1. (gmina) Zgłoszenia
    wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca
    pobytu, a zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby,
    licząc od dnia powrotu.

    > 2. Jeśli nie, to: co należy zrobić; jakie mogą być konsekwencje takieog
    > stanu rzeczy.

    Kodeks wykroczeń:
    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-04-01 13:20:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    adminek wrote:

    > Jakie przepisy tego zabraniaja? O ile mi wiaodmo, to za granicą nikt nie
    > pytał przy meldunku, czy jest On gdzieś zameldowany.
    Za granicą nikogo to nie obchodzi.

    Polskie przepisy nakładają na ciebie obowiązek wymeldowania się z
    miejsca, gdzie się już nie mieszka.

  • 7. Data: 2005-04-01 16:59:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adminek" <w...@g...net> napisał w wiadomości

    Skoro mieszka za granicą, to nie mieszka w Polsce. A skoro nie mieszka w
    Polsce, to ma obowiązek się wymeldować.

  • 8. Data: 2005-04-01 20:02:20
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    .

> [...]
    > Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    > podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    Durne prawo ale prawo (durak lex sed lex hehe)Chociaż 99/100 osób tego obowiązku nie
    dopełnia
    to czasem zdarza się że jakiś biedak na podstawie tego przepisu dostanie
    po czterech literach.
    WG mnie przepis wręcz idiotyczny, ale tłumaczenia ze nikt go nie
    'przestrzega nie zrobią na nikim wrażenia.

  • 9. Data: 2005-04-01 20:51:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <7ab3e.18896$zY6.10220@news.chello.at>, Beniamin wrote:
> [...]
    > wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca
    > pobytu, a zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby,

    I co wtedy z adresem w D.Os? Wpiszą zagraniczny? :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-04-01 21:07:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > I co wtedy z adresem w D.Os? Wpiszą zagraniczny? :)

    dostaniesz zaświadczenie, że się wymeldowałeś.
    przepisy wykonawcze na podstwie których dokonywali zmian w dowodzie juz
    nie obowiązują, więc nawet ci tego do dowodu nie wpiszą.