  • 21. Data: 2010-11-11 14:35:00
    Temat: Re: "podpisywanie" dokumentów
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-11 13:49, Użytkownik andrzej napisał:

> [...]
    > Dla mnie jest normalne, że jak przychodzi do mnie pismo/oferta i mam
    > pytania/uwagi to kontaktuję się z człowiekiem, który się pod tym
    > podpisał. Niestety w państwowych firmach moje prośby o poproszenie do
    > telefonu pana Kowalskiego skutkowały wyczuwalnym na odległość
    > przerażeniem osoby, która odebrała telefon, że zamierzam przeszkadzać
    > PANU KIEROWNIKOWI KOWALSKIEMU. Jak odpuszczałem i zgadzałem się na
    > załatwienie sprawy przez szeregową osobę z działu, to następował kolejny
    > problem, bo nikt nie chciał firmować sprawy swoim nazwiskiem i kazali mi

    W różnych firmach są różne zwyczaje.
    Generalnie jeśli spodziewamy się odpowiedzi na swoje pismo to
    dobry zwyczaj każe dopisać tam coś we stylu: "sprawę prowadzi
    xxxx" o wiadomo do kogo dzwonić.
    Nie w każdej sprawie firmę musi reprezentować dyrektor.
    Jeśli firma jest mała (tak ma znacząca większość prywatnych)
    podpisywanie kopii przez kierownika działu może wydawać się
    reliktem minionego ustroju, jeśli forma jest duża to niemożliwe
    jest aby dyrektor nie znający tematu i sprawy w przypadku każdego
    pisma kazał sobie tłumaczyć o co chodzi.
    Ale trzeba w takiej firmie popracować aby to zrozumieć.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-11-16 13:15:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał
    > W normalnych firmach zatrudnia się ludzi a nie upośledzonych niewolników i
    > jedynym podpisem jest podpis człowieka, który sprawę załatwia i pisze
    > pismo.

    Częściowo masz rację, ale... pismo pismu nie równe. Jeśli ma dojść np. do
    skutecznego zawarcia umowy to musi się podpisać pod nim ktoś kto jest do
    tego upoważniony (standardowo reprezentują spółkę np. członkowie zarządu,
    mogą też innni, o ile dostali do danych spraw pełnomocnictwa). A nie zawsze
    sprawy są na tyle masowe czy standardowe, że "szeregowy" pracownik ma takie
    pełnomocnictwo.