  • 11. Data: 2005-08-25 13:16:51
    Temat: Re: "podpiecie" sie do sieci
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    JanuszU wrote:

    > Jest przestępstwem z art. 287 KK

    hmmmm - sa jakies orzeczenia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2005-08-25 13:21:42
    Od: "JanuszU" <c...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    news:dekfre$ivb$1@news.onet.pl...

    > hmmmm - sa jakies orzeczenia?

    Po prostu przeczytaj treść artykułu.
    Janusz

  • 13. Data: 2005-08-25 14:25:02
    Temat: Re: [OT] "podpiecie" sie do sieci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dek5ch$mc1$1@news.onet.pl...
    > Czy gdybym w celu ustalenia danych "pajeczarza" snifowal jego
    > transmisje (aby zdobyc np np nr GG lub login z allegro),
    > to byloby to niezgodne z prawem? Ewntualnie co moze za to grozic?

    Moim zdaniem spokojnie można uznać, że monitorujesz własne łącze w
    celu wykrycia nieprawidłowości. Moze jakiś Troja Ci się zainstalował.
    Przy okazji dowiadujesz się tego, o czym piszesz. Ot, takie twórcze
    tłumaczenie.

  • 14. Data: 2005-08-25 14:31:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli takie podłączenie utrudni w najmniejszym stopniu pracę legalnemu
    użytkownikowi, to jest przestępstwo z art. 268a kk. Jeśli nie, to jest
    to wykroczenie - wyłudzenie usługi.

  • 15. Data: 2005-08-25 14:34:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Jeśli takie podłączenie utrudni w najmniejszym stopniu pracę legalnemu
    > użytkownikowi, to jest przestępstwo z art. 268a kk. Jeśli nie, to jest
    > to wykroczenie - wyłudzenie usługi.

    Też nie do końca, bo usługę możesz wyłudzić od tego, kto ją świadczy. A
    odbiorca końcowy usługi "dostęp do Internetu" nie świadczy jej nikomu.

    M.

  • 16. Data: 2005-08-25 14:36:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > IMHO - jezeli podpinasz sie tylko po to, by korzystac a nie np. przechwycac
    > czyjes dane itp. to wykroczenie z art 121 kw.

    A może skorzystać raczej z Art. 7 ustawy o ochronie niektórych usług
    świadczonych drogą elektroniczną?

    P.

  • 17. Data: 2005-08-25 14:44:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dekku6$1cql$1@news2.ipartners.pl...

    > Też nie do końca, bo usługę możesz wyłudzić od tego, kto ją
    świadczy. A
    > odbiorca końcowy usługi "dostęp do Internetu" nie świadczy jej
    nikomu.

    Myślałem o wyłudzeniu usługi od dostawcy, nie zaś od końcowego
    użytkownika. Skoro jemu to nie przeszkadza, to oczywiście
    pokrzywdzonym nie jest.

  • 18. Data: 2005-08-25 18:28:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Myślałem o wyłudzeniu usługi od dostawcy, nie zaś od końcowego
    > użytkownika. Skoro jemu to nie przeszkadza, to oczywiście

    A jeżeli przeszkadza? Nie technicznie, ale moralnie - "bo moje"?
    Jesteśmy w kropce.

    M.

  • 19. Data: 2005-08-25 19:56:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:del2ke$mdg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A jeżeli przeszkadza? Nie technicznie, ale moralnie - "bo moje"?
    > Jesteśmy w kropce.

    Ma przeszkadzać fizycznie. Przeszkadzać, utrudniać lub uniemożliwiać.

  • 20. Data: 2005-08-25 20:05:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ma przeszkadzać fizycznie. Przeszkadzać, utrudniać lub uniemożliwiać.

    Czyli, niestety, wychodzi na moje. Wpięcie się w łącze (np.
    bezprzewodowo) w zasadzie jest bezkarne ;-(

    M.