  • 1. Data: 2005-08-25 06:37:09
    Temat: "podpiecie" sie do sieci
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie, czy lewe podpiecie sie do sieci i korzystanie z internetu
    jest wykroczeniem czy przestepstwem ?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-08-25 07:53:39
    Temat: Re: "podpiecie" sie do sieci
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie, czy lewe podpiecie sie do sieci i korzystanie z internetu
    > jest wykroczeniem czy przestepstwem ?

    IMHO - jezeli podpinasz sie tylko po to, by korzystac a nie np. przechwycac
    czyjes dane itp. to wykroczenie z art 121 kw.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-25 08:25:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO - jezeli podpinasz sie tylko po to, by korzystac a nie np. przechwycac
    > czyjes dane itp. to wykroczenie z art 121 kw.

    zalezy ile czasu to robi (czy laczna kwota wyludzeni aprzekroczyla 250 zl)

    P.

  • 4. Data: 2005-08-25 08:32:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > zalezy ile czasu to robi (czy laczna kwota wyludzeni aprzekroczyla 250 zl)

    A jeżeli podepnie się pod Twoją prywatną sieć radiową, to będziesz
    wyceniał straty metodą Amerykanów? Tysiąc dolarów za dobę?
    ;-)

    Obawiam się, że jeżeli nie ma STRATY (nie wyłudzenia wg nie wiadomo
    jakich stawek), to niewiele można zrobić.

    M.

  • 5. Data: 2005-08-25 08:48:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Obawiam się, że jeżeli nie ma STRATY (nie wyłudzenia wg nie wiadomo
    > jakich stawek), to niewiele można zrobić.

    Strata moze byc tez lucrum caesans.
    Nie wiem tylko , na jakiej podstawie Przemek przyjmuje kwote 250 zl. Dostep
    do internetu nie jest przeciez rzecza ruchoma, karta do bankomatu ani
    energia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-08-25 10:05:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik SDD napisał:

    > Strata moze byc tez lucrum caesans.
    > Nie wiem tylko , na jakiej podstawie Przemek przyjmuje kwote 250 zl. Dostep
    > do internetu nie jest przeciez rzecza ruchoma, karta do bankomatu ani
    > energia.

    Nie neguję, tylko nie słyszałem o takich rozstrzygnięciach. Natomiast w
    moim poprzednim poście wystąpił ogromny skrót myślowy ;-) Chodziło mi
    mianowicie o to, że w przypadku wystąpienia straty (np. opłaty za
    przesłany wolumen danych) można skorzystać z art. 285kk.

    M.

  • 7. Data: 2005-08-25 10:09:26
    Temat: [OT] "podpiecie" sie do sieci
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Czy gdybym w celu ustalenia danych "pajeczarza" snifowal jego
    transmisje (aby zdobyc np np nr GG lub login z allegro),
    to byloby to niezgodne z prawem? Ewntualnie co moze za to grozic?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 8. Data: 2005-08-25 10:57:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie wiem tylko , na jakiej podstawie Przemek przyjmuje kwote 250 zl.
    > energia.

    bo sie pomylil :)

    P.

  • 9. Data: 2005-08-25 10:57:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2005-08-25 12:47:05
    Od: "JanuszU" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie, czy lewe podpiecie sie do sieci i korzystanie z internetu
    > jest wykroczeniem czy przestepstwem ?

    Jest przestępstwem z art. 287 KK
    Pozdrawiam
    Janusz