  • 1. Data: 2006-05-25 17:49:44
    Temat: podatek od wzbogacenia - trzeba płacić ?
    Od: "Slawek" <t...@o...tnij.pl>

    Witam.
    Kupiłem w zeszłym tygodniu samochód z komisu, czy muszę płacić od niego tzw
    podatek od wzbogacenia?

    pzdr
    Sławek

  • 2. Data: 2006-05-25 17:55:53
    Temat: Re: podatek od wzbogacenia - trzeba płacić ?
    Od: Kaśka<a...@w...pl>

    a czy Ty sie wzbogaciłes tym samochodem, czy tylko zamieniłeś na niego swoje
    pieniądze? ;-) Co innego jakbys wygrał...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-05-25 19:23:29
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Kaśka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a czy Ty sie wzbogaciłes tym samochodem, czy tylko zamieniłeś na niego
    swoje
    > pieniądze? ;-) Co innego jakbys wygrał...

    Kupujacy pyta o oplate od czynnosci cywilno prawnych PCC-1 .

    Tekst jednolity: Dz. U. Nr 41 z 15.03.2005 r. poz. 399, Nr 169 poz. 1418 -
    od 07.10.2005 r.

    I jezeli dokonalby zakupu od osoby prywatnej na umowe kupna sprzedazy to
    ciazy na nim obowiazek zaplaty w/w oplaty ( podatku )
    I wlasnie ta oplata jeszcze z dawnych czasow nosi taka nazwe ( podatek od
    wzbogacenia )

    Jezeli kupil od firmy i na fakturze o wartosci 1000 PLN wiecej jest VAT
    wtedy nie placi tej oplaty .

    Jakby wygral zaplacilby podatek :

    Zgodnie z art. 30, ust. 1, pkt 2 oraz art. 21, ust. 1, pkt 68 ustawy z dnia
    26 lipca 1991r.
    o podatku dochodowym od osób fizycznych DZ. U. 1991, Nr 80, poz. 350 z
    poźniejszymi zmianami

    Jacek

  • 4. Data: 2006-05-25 19:31:08
    Od: r...@w...pl

    > Witam.
    > Kupiłem w zeszłym tygodniu samochód z komisu, czy muszę płacić od niego tzw
    > podatek od wzbogacenia?

    podatek od wzbogacenia to placisz np jak trafisz w totka

  • 5. Data: 2006-05-26 11:35:19
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > podatek od wzbogacenia to placisz np jak trafisz w totka

    Jak trafisz w totka to masz ustawe o grach i zakladach wzajemnych .