  • 1. Data: 2006-05-25 16:48:22
    Temat: Działka rekreacyjna a prawo budowlane
    Od: j...@n...pl

    Witam
    Posiadam działkę rekreacyjną . W tym roku ją ogrodziłem i
    postawiłem przyczepę kempingową.
    Mam następujące pytania :
    Czy na ogrodzenie działki potrzebuję zgodę z urzędu gminy ?
    Czy na postawienie przyczepy kempingowej potrzebuję pozwolenia na
    budowę ? w urzędzie gminy powiedzieli mi że tak ale przeciez ta
    przyczepa nie stoi na fundamencie tylko tylko na kołach.

    Będę wdzięczny za pomoc w/w sprawie

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2006-05-25 18:26:17
    Temat: Re: Działka rekreacyjna a prawo budowlane
    Od: "ktosik" <k...@s...pl>

    Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    z tego co mi wiadomo to jest potrebne zezwolenie na płot gdy jest on budowlą
    trwale związaną z podłożem np. na fundamentach. Sam mam działkę
    (nierekraacyjną) ogrodzoną siatką stalową na betonowych słupach wbitych (bez
    fundamentu) w grunt - i jakiś urzędniczek z gminy powedział, że będę go
    musiał rozebrać to go wyśmiałem. W tej kwestii mam spokój.

    Co do przyczepy to warto się zawsze zapytać o podstawę prawną, bo pewnie
    pani nie wiedziała i na wszelki wypadek się zabezpieczyła.

    miłego wypoczynku życzę

  • 3. Data: 2006-05-26 07:31:47
    Od: "A" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ktosik" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co do przyczepy to warto się zawsze zapytać o podstawę prawną, bo pewnie
    > pani nie wiedziała i na wszelki wypadek się zabezpieczyła.

    Co do ogrodzenia to bym to zgłosił jako roboty budowlane (zgłaszasz i po 30
    dniachmozesz śmiało działać) a przyczepe jak już to zgłosił bym jako obiekt
    czasowy stojący w tym miejscu do 60 (lub 90 niepamiętam) dni. Tyle z prawa
    budowlanego.
    Podsatawa prawna z prawa budowlanego
    Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    12) tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z gruntem i
    przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    określonym w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1, ale nie później niż
    przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu;
    zwolnienie to nie dotyczy obiektów, które mogą znacząco oddziaływać na
    środowisko w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska;

    23) ogrodzeń;

    Art. 30. 1. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga:

    1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, pkt 5-19 i pkt 21; (czyli
    też art 12 mówiący o przyczepie),

    3) budowa ogrodzeń od strony dróg, ulic, placów, torów kolejowych i innych
    miejsc publicznych oraz ogrodzeń o wysokości powyżej 2,20 m i wykonywanie
    robót budowlanych polegających na instalowaniu: (dotyczy ogrodzeń)

    a) krat na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, użyteczności publicznej i
    zamieszkania zbiorowego oraz obiektach wpisanych do rejestru zabytków,

    b) urządzeń o wysokości powyżej 3 m na obiektach budowlanych,

  • 4. Data: 2006-05-26 09:15:15
    Temat: Re: Dzialka rekreacyjna a prawo budowlane
    Od: "Yaro" <j...@n...pl>

    Dzieki za odpowiedz . ALe z tego nie wynika czy ta przyczepa moze
    stac tam caly rok .
    Co do ogrodzenia to czy podmurowka pod ogrodzenie to jest budowa czy
    nie ?
    Sory za takie pytania ale sie w tym juz pogubilem.

  • 5. Data: 2006-05-26 10:27:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1...@j...googlegroups.c
    om>,
    "Yaro" <j...@n...pl> wrote:

    > Dzieki za odpowiedz . ALe z tego nie wynika czy ta przyczepa moze
    > stac tam caly rok .

    A ta przyczepa to obiekt budowlany???

    > Co do ogrodzenia to czy podmurowka pod ogrodzenie to jest budowa czy
    > nie ?

    Na mój gust podmurówka to też ogrodzenie.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 6. Data: 2006-05-26 10:59:37
    Od: "Yaro" <j...@n...pl>

    nie przyczepa jest kempingowa , dzialka rekreacyjna a wymagaja w
    urzedzie gminy pozwolenia na budowe i formalnosci na budowe.

  • 7. Data: 2006-05-26 11:22:44
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    "Yaro" <j...@n...pl> wrote:

    > nie przyczepa jest kempingowa , dzialka rekreacyjna a wymagaja w
    > urzedzie gminy pozwolenia na budowe i formalnosci na budowe.

    Może zacytuj im kawałek prawa budowlanego? O, ten:

    Art. 3.
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć:
    a) budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
    b) budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i
    urządzeniami,
    c) obiekt małej architektury;

    I zapytaj, do którego z powyższych masz przyczepę zakwalifikować.