  • 1. Data: 2005-05-14 18:05:38
    Temat: Fotografowanie w kinie
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Był dosyć długi wątek o fotografowaniu dzieci, padło w nim między innymi, że
    właściciel obiektu prywatnego nie ma prawa zabronić fotografowania, może
    jedynie wyrzucić. Jednak wówczas, tak jak kiedyś w wątku z supermarketem,
    naraża się na odpowiedzialność cywilną za odmowę spełnienia oferty.

    Pytanie: czy podobnie jest z kinem? Czy mogę sobie przyjść do kina i
    fotografować, a właściwie ściągnąć film? Wszak na bilecie zazwyczaj nie
    jest napisane, że (a jest to umowa konsumencka), że jest to zabronione?

  • 2. Data: 2005-05-14 18:47:59
    Temat: Re: Fotografowanie w kinie
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > jest napisane, że (a jest to umowa konsumencka), że jest to zabronione?

    przejrzyj archiwum

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-05-15 00:35:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <42863ae8$0$27739$f69f905@mamut2.aster.pl>, Marcin wrote:
> [...]
    > fotografować, a właściwie ściągnąć film? Wszak na bilecie zazwyczaj nie
    > jest napisane, że (a jest to umowa konsumencka), że jest to zabronione?

    Z kinem jest o tyle inna sytuacja, że rejestrując film robisz jego kopie
    co już ma pewne ograniczenia. Możnaby się tutaj co prawda powoływać na
    dozwolony użytek prywatny, ale też taki "[..] użytek nie może naruszać
    normalnego korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy."

    --
    Marcin