  • 1. Data: 2011-01-30 19:35:45
    Temat: podatek od nieruchomości
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Mam następujące pytanie (już się pogubiłem w gąszczu tych przepisów...):
    - w tej chwili rodzice mają dwa mieszkania. Chcą je sprzedać, jedno za kwotę
    x, drugie za kwotę y. Za te pieniądze (x+y, ew. x+y+ileśtam tys. zł, zależy
    za ile sprzedadzą mieszkania) chcą kupić dom, połowę od razu przepisać
    synowi, połowę po śmierci ten syn ma odziedziczyć. Pytania są następujące:
    jaki będą musieli zapłacić podatek (jeśli w ciągu 2 lat nabędą dom to
    żaden?) od sprzedaży/kupna oraz czy da się i nie stanowi problemu
    podatkowego kupno domu na rodziców i syna (bo wtedy teoretycznie kupują
    tylko pół domu?) oraz czy da sięod razu w umowie kupna zastrzec że do
    śmierci rodzice mają prawo do połowy czy trzeba to inaczej załatwiać?

    Drugie, odrębne pytanie dotyczy garażu (w ciągu garażowym, gdzieś w mieście)
    czy opodatkowanie jest takie samo jak przy innych nieruchomościach (chyba
    nie do końca bo w garażu raczej nie można się zameldować..).

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2011-01-31 12:23:44
    Temat: Re: podatek od nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011, Lukasz wrote:

    > Drugie, odrębne pytanie dotyczy garażu (w ciągu garażowym, gdzieś w mieście)
    > czy opodatkowanie jest takie samo jak przy innych nieruchomościach (chyba nie
    > do końca bo w garażu raczej nie można się zameldować..).

    Opodatkowanie *CZEGO*?
    Zakupu, sprzedaży, wyburzenia... ;)
    Jak chodzi o podatek od nieruchomości to jest wyższy, ale nie jest to
    (jak dotąd) dramatyczna kwota.

    I należą Ci się cięgi za nieskorzystanie z wyszukiwarki, pierwsze
    trafienie:

    http://www.bankier.pl/firma/niezbednik/index.html?pa
    rt=nieruchomosci

    pzdr, Gotfryd