  • 11. Data: 2004-05-24 15:05:53
    Temat: Re: pobity przez policjantów
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    Jezeli na obdukcje nie poszedles to po prostu jestes glupi.

    Trezba bylo zrobic a pozniej do prokuratury zglosic.

    P.

  • 12. Data: 2004-05-24 15:07:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Według mnie niekiedy biją. Ale uważam na dodatek, że w większości mają
    : rację. Niektórym należy się omłot i to na nich działa lepiej niż sąd.
    Wtedy
    : czyny takich policjantów są szkodliwe w stopniu znikomym.

    tia zwlascza jezeli nie chca sie przyznac do czegos czego nie zrobili.

    : --
    : JOHNSON :)
    :
    :
    :
    :
    :

  • 13. Data: 2004-05-24 16:15:07
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    o...@w...pl news:c8smpj$l8v$1@fargo.cgs.pl

    > dnia zostałem wypuszczony, cały posiniaczony i zakrwawiony.
    > Teraz po 5 miesiącach przyszło mi wezwanie do zapłacenia kary
    > grzywnej w wysokości 300 zł, z okreslonego artykułu za stawianie

    Czemu nie zglosiles tego do ich przelozonych (lub do najwyzszego szczebla
    odrazu np komendy glownej), lub do rzecznika czy jakiegos innego telefonu
    zaufania? Czy masz obdukcje/

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 14. Data: 2004-05-24 17:22:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jedyną rozsądną radą, to jest złożenie zawiadomienia o przestępstwie przez
    Ciebie. Pobicia najpewniej teraz już udowodnić się nie zdoła, bo przy
    braku obdukcji, to cienko to widzę. Można by było opierać oskarżenie na
    świadkach. Czy ktoś widział to zatrzymanie? Czy ktoś może potwierdzić, że
    później byłeś pobity? Czy powstał protokół zatrzymania osoby? Ale skoro z
    sądu przyszła Ci od razu grzywna, a ty nie podpisywałeś niczego, to ktoś
    musiał sfałszować Twój podpis na protokole przesłuchania w charakterze
    sprawcy wykroczenia i wniosek o dobrowolne poddanie się karze. Innego
    wyjścia raczej nie ma.

    Po za tym ja bym natychmiast zażalił się do sądu, który ów wyrok przysłał
    podnosząc, że o sprawie nic nie wiesz i w żadnych czynnościach procesowych
    w tej sprawie nie brałeś udziału. Warto by było wziąć również tutaj
    adwokata, albowiem z tego co piszesz, to wydaje mi się, że coś mocno
    namotałeś. Sprawa jest strasznie mało wiarygodna.

    W Polsce nie ma przepisu karnego mówiącego o stawianiu oporu przy
    zatrzymaniu, czy przy przesłuchaniu. Coś takiego jest w USA. Przy
    przesłuchaniu trudno w ogóle mówić o jakimkolwiek oporze, bo przecież
    można zaprotokołować, że świadek lub podejrzany nic nie powiedział i tyle.
    jeśli chcieli stworzyć jakąś fikcję, to mogli wpisać cokolwiek i napisać,
    że odmówiłeś podpisu (zakładam już potworne nasilenie złej woli
    Policjantów na pograniczu działalności mafijnej, ale taki obraz wynika z
    Twojego postu). Opór przy zatrzymaniu zaczyna być karalny, gdy
    przekroczysz barierę czynnej napaści na funkcjonariuszy. Jeśli nawet
    przyjąć, że Policjanci Cię torturowali, to przecież nie mogli napisać
    wniosku o ukaranie Cię za nieistniejące w Polsce przestępstwo, a jeśli
    nawet to już absolutnie niewiarygodne jest, by sąd takowy wyrok wydał.
    Myślę, że tu o coś innego chodzi, dla tego sugeruję jednak kontakt z
    adwokatem, który będzie miał możliwość przejrzenia tych dokumentów.

  • 15. Data: 2004-05-24 19:33:23
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > musiał sfałszować Twój podpis na protokole przesłuchania w charakterze
    > sprawcy wykroczenia i wniosek o dobrowolne poddanie się karze. Innego

    Robercie Policjancie!!!!! bardzo szybko wysnuwasz wnioski!!!! mam nadzieje,
    ze nie zawsze one maja pierwszenstwo przed Twoimi dziwnymi
    wywodami.Jednoznacznymi wywodami....

    >[...]
    >Warto by było wziąć również tutaj
    > adwokata, albowiem z tego co piszesz, to wydaje mi się, że coś mocno
    > namotałeś. Sprawa jest strasznie mało wiarygodna.

    skoro dla Ciebie sprawa jest malo wiarygodna, to dlaczego wysnuwasz takie
    wnioski jak wyzej?

    > W Polsce nie ma przepisu karnego mówiącego o stawianiu oporu przy
    > zatrzymaniu, [ble, ble ble]

    no tak. teoretycznie masz racje. polecam uwadze rozdzial XXIX kodeksu
    karnego
    P@wel

  • 16. Data: 2004-05-24 21:13:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > skoro dla Ciebie sprawa jest malo wiarygodna, to dlaczego wysnuwasz
    takie
    > wnioski jak wyzej?

    Ja nie wysnuwam żadnych wniosków. Ja oceniam informacje zawarte w poście.
    Nie ma silnych i bez wniosku podejrzanego i bez jego udziału przed sądem
    żaden sąd w Polsce go nie skarze. A o czymś takim pisze inicjujący wątek.
    Nie mam podstaw, by mu zarzucić kłamstwo, ale wydaje mi się to mało
    wiarygodne. Tym nie mniej nie jest to niemożliwe i stąd właśnie moje
    wywody.

    Jeśli sprawa ma się tak, jak to opisał kolega, to najrozsądniejszy będzie
    kontakt z adwokatem. To adwokat będzie mógł przejrzeć akta i zorientować
    się, co jest prawdą, a co fałszem. Jeśli masz inną radę, to ja podaj. Nie
    twierdzę, że moja jest najmądrzejsza z możliwych. W każdym razie innego
    pomysłu w chwili obecnej nie mam, jak złożyć skargę do prokuratury. To
    prokuratura z urzędu nadzoruje wszelkie zatrzymania osób dokonane przez
    organa ścigania. Jeśli sytuacja finansowa naszego kolegi na to pozwala
    skargę bym jednak poprzedził wizytą u adwokata. Z tego powodu, że opisana
    sytuacja jest mało wiarygodna i osobiście podejrzewam, że coś pomieszał.
    Albo jednak coś podpisał. Albo ta grzywna jest za coś innego.

    > no tak. teoretycznie masz racje. polecam uwadze rozdzial XXIX kodeksu
    > karnego

    No dobra. Przeczytałem. Wskaż mi tu przepis pozwalający ukarać gościa,
    który w celu utrudniania zatrzymania po prostu się nie rusza. Kładzie na
    ziemi na przykład. Albo chwyta się barierki na schodach. Zaznaczam stosuje
    opór bierny, a nie czynny w postaci walki z policjantem.

    Albo przepis, który pozwala ukarać faceta, który podczas przesłuchania
    milczy. Tym bardzie w czasie przesłuchania w charakterze podejrzanego,
    gdzie przecież ma ustawowe prawo nieudzielania wyjaśnień.

    O wiele bardziej jest prawdopodobne imputowanie mu jakiegoś wykroczenia
    związanego z jego zatrzymaniem. Ale tak, czy inaczej nie ma silnych i bez
    jego przyznania się do winy i wniosku o dobrowolne poddanie się karze
    żaden sąd nie skarze go zaocznie. Skoro się tak stało, to jedynym
    rozwiązaniem było by sfałszowanie jego podpisu pod odpowiednim protokołem.
    Coś takiego uważam za znikomo prawdopodobne, no ale życie nauczyło mnie,
    by nie pisać, że niemożliwe.

  • 17. Data: 2004-05-25 11:05:20
    Temat: kto może zrobić obdukcję?
    Od: g...@p...onet.pl

    Kto robi obdukcję? Pierwszy lepszy lekarz czy jakiś specjalny?

  • 18. Data: 2004-05-25 12:42:22
    Temat: Re: kto może zrobić obdukcję?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > Kto robi obdukcję? Pierwszy lepszy lekarz czy jakiś specjalny?

    Specjalny ;)

    W przychodzni powinni udzielić Ci informacji, gdzie urzęduje najbliższy
    taki lekarz.

    Aha - i będzie to kosztowało jakieś 80 złotych.

    Przy czym mówię o sytuacji, kiedy obiekt obdukcji ma tylko jakieś ślady
    ale ogólnie jest 'na chodzie' - bo tylko z taką sytuacją miałem do
    czynienia.

    Nie wiem, jak to wygląda, kiedy ofiara została np. zgwałcona czy ciężko
    pobita.

  • 19. Data: 2004-05-25 13:49:12
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Kto robi obdukcję? Pierwszy lepszy lekarz czy jakiś specjalny?
    :

    w kazdewj przychodni mozesz zrobic, lekarz bierze odpowiedni formularz bada
    Cie i kazde
    najdrobniejsze nawet zadrapanie zapisuje.

    P.

  • 20. Data: 2004-05-25 13:53:40
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Aha - i będzie to kosztowało jakieś 80 złotych.

    bzdura

    Brat na mnei kiedys reke podniosl, nie zabardzo mi sie to spodobalo
    poszedlem do przychodni o normalnie nieodplatnie mi zrobiono.

    :
    : Przy czym mówię o sytuacji, kiedy obiekt obdukcji ma tylko jakieś ślady
    : ale ogólnie jest 'na chodzie' - bo tylko z taką sytuacją miałem do
    : czynienia.

    Na bylem ogolnie na chodzie, slady malutkie.

    Cos mi sie wydaje ze Ci w "konia" zrobiono.

    Ps.
    Zachowanie policji w przypadku pobicia jest troche beszzcelne, kiedy
    psozedlem zglosic,
    powiedziano mi ze bez odbukcji nie przyjma zgloszenia, chociaz zeby sie
    spytano czy wszystko ok, czy moze zeby zawiesc do przychodni.. nie.. nic..
    totalna zlewka.

    P.