  • 1. Data: 2009-03-20 09:36:51
    Temat: po podziale spadku, sprzedaż - jak postąpić ?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam serdecznie,

    Zastanawiam się, jak to zrobić najlepiej. Podzielono spadek (działka
    budowlana, z zabudowaniami) na dość liczną rodzinę. Wszystko oczywiście
    sądownie, sprawa czysta. Działka atrakcyjnie położona, sporo warta, więc
    każdy dostanie całkiem sensowne pieniądze po sprzedaży (są już nawet chętni)

    Teraz, rodzina chce to sprzedać - tu jest pełna zgoda - i po prostu
    podzielić sprzedaną kwotę wedle podziału sądownego spadku. Ale jak to
    zrobić najlepiej? Zakładamy, że są osoby które by chciały więcej niż im
    się należy i niesety - to one najmocniej naciskają, żeby to im powierzyć
    załatwianie formalności (w ogóle, jakie to będą formalności? Notariusz?
    potem co dalej?) Po prostu - uczestnicy tego postępowania sobie wzajmnie
    nie ufają.

    Ja bym chciał, aby to było neutralne, żeby sprzedaż odbyła się czysto,
    bez ściemy i podział był sprawiedliwy. W jaki sposób to najrozsądniej
    załatwić? Umowy? Weksle? Notariusz? Jakiś wybrany, neutralny, pełnomocnik?

    nie wiem od czego zacząć....

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-20 09:44:34
    Temat: Re: po podziale spadku, sprzedaż - jak postąpić ?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1237541808.843866@bongos2.pseinfo.pl...
> [...]
    > ściemy i podział był sprawiedliwy. W jaki sposób to najrozsądniej
    > załatwić? Umowy? Weksle? Notariusz? Jakiś wybrany, neutralny, pełnomocnik?

    Zrobic normalnie
    przy akcie musza byc wszyscy wlasciciele lub osoby notarialnie upowaznione
    w akcie nabycia spadku (lub w hipotece) jest podane ile komu sie nalezy
    i tyle kazdemu wyplaca czy przelewa kupujacy
    i wszystko...
    bez zadnych kombinacji

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-20 09:44:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tomek Głowacki pisze:

    > nie wiem od czego zacząć....

    Zacząć i skończyć na notariuszu - jego nie ominiecie (nieruchomość) a
    wtedy muszą się wszyscy spadkobiercy stawić. Reszta to działania
    matematyczne z zakresu 1-4 klasy szkoły podstawowej.

    --
    spp