    From: poznan1<k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: płatności internetowe
    Date: Thu, 16 Jun 2005 15:58:44 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam,

    Ja z innej beczki..zajmujemy sie płatnościami prze internet ale... nie jesteśmy
    zabezpieczeni przed numerem, który zrobiła AirPolonia swoim pośrednikom (eCard)
    obsługującym karty płatnicze. nie sadzilismy do tej pory ze to jest mozliwe...

    Airpolonia przyjmowała pieniądze poprzez wpłaty kartami płatniczymi poprzez
    Internet na loty z 3 miesięcznym wyprzedzeniem. Jak ogłosiła upadłość, wielu
    klientów nie zostało obsłużonych a pieniędzy im nie zwrócono
    Ci klienci poszkodowani zwrócili się do eCardu z żądaniem zwrotu pieniędzy,
    ponieważ swoje pieniądze wpłacili do eCardu a usługa nie została wykonana. I nie
    obchodziło ich, że eCard przekazał pieniądze do AirPolonii. Podobno eCard musiał
    zwrócić wiele mln złotych,

    Czy to oznacza, że i my (Serwis udostępnia Klientom różnorodne metody
    wykonywania płatności, przyjmuje płatności Klientów na swoje konta, potwierdza
    Sprzedawcy zrealizowanie płatności i przekazuje te płatności na konto
    Sprzedawcy) może mieć podobne roszczenia od klientów, ponieważ jestem
    pośrednikiem pomiedzy klientem a sprzedawca..., tzn. klient ma prawo zwrócić się
    do nas o zwrot wpłaty, jeśli sprzedawca nie wykona usługi? Nawet, gdy wpłatę tę
    przekazaliśmy sprzedawcy?

    Jeśli tak, co należy umieścić w Regulaminie (dla klientów) oraz jak należy
    postępować, jakie przepisy wziaść pod uwage.....by czemuś takiemu zapobiec? By
    prawnie móc oddalić tego typu roszczenia? Myśle, że dotyczy to nie tylko
    pośrednictwa w płatności kartami płatniczymi, ale również pośrednictwa w
    przekazywaniu wpłat przelewami, (w naszym przypadku bo klient wpłaca na konta
    spolki)
    Jestem Ciekawa opinii na ten temat , jak do tej pory nie moge wpasc na przepisy
    kwestie ta regulujace

    bede wdzieczna za wskazówki

    -> http://usenet.pomocprawna.info