  • 11. Data: 2005-06-16 21:23:54
    Temat: Re: płatności internetowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poznan1" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d8snnf$vtq$1@opal.futuro.pl...

    Odpowiem raz, choć pytasz trzy razy :-)

    Prasa nie jest dobrym źródłem informacji prawnej. Bo goście wypisują
    potworne bzdury. Być może w publikacjach prasowych chodziło o podmioty,
    które pośredniczyły w zawieraniu tych umów. No, jeśli były strona umowy,
    to ponoszą wówczas odpowiedzialność cywilną za niewywiązanie się z
    umowy. Ale przekaz środków finansowych nie jest związany z pośrednictwem
    przy zawarciu transakcji.

  • 12. Data: 2005-06-16 23:40:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    poznan1 napisał(a):
    > dokładnie stad moje pytanie, czy to jest mozliwe. Nie znam wyniku sprawy. Jednak
    > wlasnie tak opisywala to prasa. Stad moje pytanie. jednak linie myslenia mamy
    > podobna ale z doswiadczenia - prawo nasze dostarcza mnóstwo atrakcji
    > niejednokrotnie trudno je czasem przewidziec szczegolnie w takiej swerze jaka jest
    > Internet i problematyka jemu bliska:) zastanawialam sie nad mechanizmem
    > działającym w takim ukladzie i przerzucaniem odpowiedzialnosci?.

    Po pierwsze, jestem zdumiony, że prowadząc TAKĄ działalność, nie macie
    własnego prawnika, tylko szukacie bezpłatnej pomocy na p.s.p.
    Po drugie, obawiam się, że taka działalność może byc w kolizji z Prawem
    bankowym (art. 5.1.6 i art 63 PB)

    M.

  • 13. Data: 2005-06-17 18:26:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk" <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d8skev$s0t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zupełnie nie rozumiem wyniku sprawy w przypadku eCardu tj. na podstawie
    > jakiego paragrafu musieli zapłacić odszkodowanie.

    eCard obsługuje płatności _kartami_ i zapewne zwracał pieniądze na
    zasadzie "chargeback". Chodzi o to, że jeżeli sprzedawca nie wykonał
    usługi za którą zapłacono kartą to firma obsługująca płatności kartowe
    obciąża konto sprzedawcy i zwraca pieniądze klientowi. Sprzedawca się
    przewrócił i nie było kogo obciążyć a klientom zgodnie z umową trzeba było
    oddać i stąd problem eCardu.
    Przypadek autorki wątku jest zupełnie inny niż eCardu - oni obsługują
    płatności przelewem i w tym przypadku raczej nie ma czegoś takiego jak
    "chargeback", więc może spać spokojnie.