  • 1. Data: 2005-04-22 20:36:16
    Temat: pit 37 kara
    Od: "9976" <1...@w...pl>

    dwa lata temu wypełniając pit skorzystalem z ulgi 2270 zł odliczenie od
    dochodu z tytuły utrzymywania inwalidy starszej osoby, nie wziołem pod uwagę
    , że dodchód tej osoby przekraczał nieznacznie dopuszczalne chyba 970 zł
    miesięcznie . co mi groźi gdy nie zrobie korekty ??????????????????

    jacek

  • 2. Data: 2005-04-23 08:04:59
    Temat: Re: pit 37 kara
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "9976" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > , że dodchód tej osoby przekraczał nieznacznie dopuszczalne chyba 970 zł
    > miesięcznie . co mi groźi gdy nie zrobie korekty ??????????????????

    Karne odsetki przede wszystkim.
    Ale nie przejmowalbym sie tym nadto, US nie ma narzedzi do wykrycia takich
    niewielkich niescislosci. Musialby:
    - dowiedziec sie o fakcie z donosu
    - wystapic do ZUSu o dane (lub do wlasciwego US inwalidy wiedzac kim jest ta
    osoba)
    W praktyce - nie przyznawaj sie. Nie masz sie czego bac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-04-23 17:10:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niewielkich niescislosci. Musialby:
    > - dowiedziec sie o fakcie z donosu
    > - wystapic do ZUSu o dane (lub do wlasciwego US inwalidy wiedzac kim

    Albo sprawdzić ten fakt w PIT-ie, który na rencistę-emeryta przesłał
    ZUS. A PIT mają. Jedyna niedogodność, to że musieli by sprawdzić, o
    którego inwalidę podatnikowi chodziło, bo z deklaracji to nie wynika.

  • 4. Data: 2005-04-24 05:14:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Albo sprawdzić ten fakt w PIT-ie, który na rencistę-emeryta przesłał
    > ZUS. A PIT mają. Jedyna niedogodność, to że musieli by sprawdzić, o
    > którego inwalidę podatnikowi chodziło, bo z deklaracji to nie wynika.

    Dokladnie o tym mówie, wiec bez donosu wykrycie takiego odpisu w ustawowym
    terminie 5 lat jest malo prawdopodobne. Tym bardziej, ze nie chodzi a jakies
    kosmiczne kwoty - zapewne o kilkaset zl.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt