  • 1. Data: 2005-12-28 12:59:44
    Temat: Komornik - siedziba firmy, a miejsce zamieszkania, zabranie kompa przez udzialowca
    Od: "El_Chueco" <t...@i...NOSPAM.pl>

    Czesc!
    Mieszkam w domku jednorodzinnym gdzie miesci sie firma. Firma ma
    wydzielony teren w domku 1/3 powierzchni - piwnica. Pewnego dnia przyszedl
    komornik i od razu walil do mnie na pietro z argumentami "tu jest komputer".
    Czy komornik mial prawo wejsc na teren ktory nienalezy do zadluzonej firmy,
    bez zadnej podstawy? W ogole zdziwiony faktem siedzialem przed komputerem w
    samych bokserkach, a komornica razem z asystentem wtarabanili mnie sie do
    pokoju.

    Druga sprawa jest troche inna:
    Udzialowiec firmy gdzy jeszcze byl zatrudniony w firmie kupil na nia
    komputer (w kredycie) jednak umowa kredytowa jest na niego, ale faktura
    wystawiona jest na firme. Po jakims czasie wspolnik sie zwolnil i teraz jest
    tylko udzialowcem. Pare miesiecy temu przyszedl do firmy i sila zabral
    komputer argumentujac to tym, ze ma "komornika na ten komputer i musi go
    zwrocic". Czy udzialowiec mial prawo zabrac komputer? Jak od niego odebrac
    ten komputer?

    --
    El_C

  • 2. Data: 2005-12-28 15:55:16
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "El_Chueco" <t...@i...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komornik i od razu walil do mnie na pietro z argumentami "tu jest
    > komputer". Czy komornik mial prawo wejsc na teren ktory nienalezy do

    A jaka forma prawna dzialalnosci? Bo jesli to osoba fizyczna prowadzaca dg
    (albo przedsiebiorcy dzialajacy na zasadzie spolki cywilnej) to odpowiada
    calym swoim majatkiem za zobowiazania zaciagniete w ramach dg i komornik
    moze zajac caly majatek nalezacy do tej osoby (niezaleznie od tego czy
    znajduje sie w miejscu prowadzenia dzialalnosci czy poza nim)

> [...]
    > musi go zwrocic". Czy udzialowiec mial prawo zabrac komputer? Jak od niego

    Wg umowy komputer jest jego.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-28 19:20:51
    Od: "El_Chueco" <t...@i...NOSPAM.pl>

> [...]
    > moze zajac caly majatek nalezacy do tej osoby (niezaleznie od tego czy
    > znajduje sie w miejscu prowadzenia dzialalnosci czy poza nim)

    Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

    > Wg umowy komputer jest jego.

    Umowy kredytowej - a faktura? Przeciez komputer wprowadzono do ewidencji
    firmy, raty (do jakiegos czasu) splacane by;y p[rzez firme i te splaty przez
    firme byly ksiegowane.

    --
    El_C