  • 1. Data: 2002-04-15 12:44:33
    Temat: Zwrot kaucji za wynajem
    Od: "Pepin" <p...@r...man.poznan.pl>

    witam!

    Sytuacja jest następujca:
    osobnik od ktorego wynajmowalem mieszkanie juz od roku zwraca mi kaucje
    w styczniu niby doszlismy do porozumienia 620PLN (odda w dwoch ratach po
    10 - luty i marzec)
    pierwsza oddal (310) druga tylko 100 (bo niby jeszcze mu wyplata nie
    wplynela) i podpisal ze pozostala kwota do splacenia 210PLN

    teraz (nekajac go telefonami do domu, do pracy, komrka ) powiedzial ze nie
    odda

    jakie sa legalne szanse na odzyskanie takich pieniazkow?
    czy sad ma obowiazek przyjac wniosek bez wzgledu na kwote sporna?
    jakie sa koszty w takiej sytuacji (zlozenia pozwu i samego procesu- gdybym
    mial pecha a koles znajomosci?

    pozdr
    pepin

  • 2. Data: 2002-04-16 01:14:25
    Temat: Re: Zwrot kaucji za wynajem
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Pepin" <p...@r...man.poznan.pl> napisał:

    > jakie sa legalne szanse na odzyskanie takich pieniazkow?
    > czy sad ma obowiazek przyjac wniosek bez wzgledu na kwote
    > sporna?

    Kaucje nalepiej jest IMHO "wymieszkać". Masz zamiar sie wyprowadzic -
    zglaszasz to wlascicielowi i w ramach wypowiedzenia umowy wymieszkujesz
    umówiona kwote.
    Bez problemu dla wynajmujacego i najemcy.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-04-20 19:00:13
    Od: "666" <p...@p...com>

    To niebezpieczne dla wynajmującego (aczkolwiek tak można rzeczywiście napisać w
    umowie), bo lepiej jak kaucja zabezpiecza ewentualne należności do rozliczenia po
    opuszczeniu lokalu (energia, telefon, zniszczenia).
    Dżek