  • 1. Data: 2003-08-29 10:41:02
    Temat: [pilne] przejscie na emeryture - badania lekarskie
    Od: "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net>

    Witam!

    Moja mama, nauczycielka w tym roku odchodzi na emeryture, jednak ma z tym
    problem
    dyrektor szkoły zażyczył sobie dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, że
    jest zdrowa
    (pewnie ze względu na późniejszą możliwość ubiegania się o dodatek, ze
    względu na
    chorobę zawodową).
    Jak można było się spodziewać zwykły lekarz odmówił wystawienia takiego
    zaświadczenia
    słusznie twierdząc, że może to zrobić tylko lekarz medycyny pracy.
    Mama odpowiedziała dyrektorowi, że musi ją skierować na płatne badania do
    ośrodka
    med. pracy, ten się zdziwił i niby dał spokój.
    Dziś jednak jak sekretarka dyrektora znów wyskoczyła z tymi badaniami, że są
    konieczne
    zanim wydadzą ostateczne dokumenty i odprawę...

    Czy możecie mi wskazać przepisy mówiące, że dyrektor nie ma racji lub też,
    że ją jednak ma
    (co jest dość mało logiczne.. w końcu to ktoś idzie na emeryture po 36
    latach pracy, a nie
    wstępuje do komandosów). ;-)

    Pozdrawiam Adam.

  • 2. Data: 2003-08-29 11:38:54
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net> napisał w wiadomości > Dziś
> [...]
    > zanim wydadzą ostateczne dokumenty i odprawę...
    >
    > Czy możecie mi wskazać przepisy mówiące, że dyrektor nie ma racji lub też,
    No jak podać przepisy że dyrektor nie ma racji?????? Nie ma takich przepisów
    na które można się powołać twierdząc że dyrektor ma rację. Jeszcze tak nie
    było, żeby badać pracownika przed odejściem z pracy, no ale może warto
    zapodać temat naszym ustawodawcom, niezła zabawa mogłaby z tego wyjść
    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-08-29 11:57:04
    Od: "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net>

    Witam!

    > No jak podać przepisy że dyrektor nie ma racji?????? Nie ma takich
    przepisów
    > na które można się powołać twierdząc że dyrektor ma rację.
    No i o to tez mi chodzilo ;-) Dokładnie o ustawę(y) określające jakie
    czynnośći musi wykonać
    osoba odchodząca na emeryturę z zawodu zagrożonego chorobą zawodową.
    Jeśli nie ma tam nic o obowiązkowych badanich to bardo dobrze.
    Czy mógłbyś podać jakiś zbiór przepisów, lub samą nazwę ustawy... nie wiem
    moze gdzieś
    w karcie nauczyciela gdzie sprawy emerytur auczycielskich sa poruszane.

    Próbowałem poszukać w inforze .. niestety jest płatny dostęp do
    ustaw.Poszukam w innych źródłach

    Pozdrawiam Adam.

  • 4. Data: 2003-08-29 12:27:22
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Czy mógłbyś podać jakiś zbiór przepisów, lub samą nazwę ustawy... nie wiem
    > moze gdzieś
    > w karcie nauczyciela gdzie sprawy emerytur auczycielskich sa poruszane.

    USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela Dz.U.97.56.357 - art
    86-90.
    USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych Dz.U.98.162.1118

    akty znajdziesz na www.sejm.gov.pl

  • 5. Data: 2003-08-29 12:32:48
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Adam Major wrote:

    > Witam!
    >

    > Próbowałem poszukać w inforze .. niestety jest płatny dostęp do
    > ustaw.Poszukam w innych źródłach

    Poszukaj na stronie sejmowej
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    albo wybierz się do najbliższej biblioteki i przeszukaj bazy LEXa.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 6. Data: 2003-08-29 13:14:15
    Od: "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net>

    Witam!

    > USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela Dz.U.97.56.357 - art
    > 86-90.
    > USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    > Ubezpieczeń Społecznych Dz.U.98.162.1118

    Dziękuje uprzejmie za Dz.U. Z tego co wyczytałem, nie ma obowiązku
    przeprowadzania
    badań. Zapomniałem wcześniej zaznaczyć, że odejście jest związku z
    likwidacją placówki
    (rozwiązaniem podstawówki, a gimnazjum zostaje).

    Pozdrawiam Adam.

  • 7. Data: 2003-08-29 13:16:17
    Od: "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net>

    Witam

    > Poszukaj na stronie sejmowej
    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    Poczytałem ustawy na stronie sejmowej, dziękuje za linka i informację o
    LEXie.
    Na razie nic nie znalazłęm o jakiś badaniach. Więc moja mama poprosi
    dyrektora o
    przedstawienie podstawy prawnej takiego badania oraz o skierowaie do med.
    pracy.

    Pozdrawiam Adam.

  • 8. Data: 2003-08-29 14:00:58
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > likwidacją placówki
    > (rozwiązaniem podstawówki, a gimnazjum zostaje).

    Jesli szkola rozwiazala umowe z nauczycielem mianowanym z powodu likwidacji
    placowki i nauczyciel ten nabyl prawo do emerytury i z prawa tego skorzystal
    to przysluguja dwie odprawy z art. 20 ust. 2 i art. 87 Karty. Jedna 6
    miesieczna a druga- zaleznie od dlugosci zatrudnienia - 2 lub 3 miesieczna.
    W zadnym wypadku nie mozna uzalezni c prawa do odpraw od jakichkolwiek
    badan!!! To jakas bzdura calkowita!

    Dan