  • 1. Data: 2003-08-29 09:49:39
    Temat: migajacje swiatelko rowerowe
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

    cos slyszalem, ze rower nie moze miec z tylu migajacej, czerwonej lampki -
    swiatlo musi byc stale. wydaje mi sie to troche bez sensu, bo przeciez
    migajaca lampka jest duzo bardziej widoczna, wiec pisze, by dowiedziec sie
    szczegolow i czy nie jest to glupi zart...

    pozdr., Wojtek

  • 2. Data: 2003-08-29 10:01:18
    Temat: Re: migajacje swiatelko rowerowe
    Od: "Sławomir Partyka" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru> napisał
    w wiadomości news:bin7js$9tc$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > migajaca lampka jest duzo bardziej widoczna, wiec pisze, by dowiedziec sie
    > szczegolow i czy nie jest to glupi zart...

    Nie może mieć migającej z przodu.
    Z tyłu może.

    Pozdrawiam :-)
    SP

  • 3. Data: 2003-08-29 11:04:50
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Partyka" <s...@e...com.pl> napisał
    w wiadomości news:bin89g$1qfl$1@news.mm.pl...
    > Użytkownik "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>
> [...]
    Kiedyś ktoś mi mówił że pulsacyjne światła są zarezerwowane dla
    uprzywilejowanych służb i nie wolno ich używać.(to nie jest oparte na jakiś
    przepisach) ale z drugiej strony np. na tzw. koguta trzeba mieć pozwolenie.
    kesser

  • 4. Data: 2003-08-29 11:50:27
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    kesser <k...@w...pl>, w poście: binc9o$m5n$...@n...news.tpi.pl
    napisał(-a) m.in.:

> [...]
    na
    > jakiś przepisach) ale z drugiej strony np. na tzw. koguta trzeba

    Ale teraz wmyśl nowych przepisów o ruchu drogowym rower powinien mieć
    z tyłu stałe lub pulsacyjne czerwone światło. A szkoda że wielu
    rowerzystów tego nie wie i nie ma w ogóle światła poza oblaskowym....

  • 5. Data: 2003-08-29 15:26:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeszcze nie tak dawno było to prawdą. Obecnie zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM
    MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia:

    § 52. 1. Rower powinien być wyposażony:

    1) z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej
    selektywnej,
    2) z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż
    trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być
    migające,
    3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec,
    4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

    Stało się tak od wejścia w życie w/w rozporządzenia. Wcześniej faktycznie
    rower miał mieć z tyłu stałe światło czerwone. Zmianę wymusiło życie,
    podobnie jak z trzecim światłem hamowania, za które wcześniej nie jeden
    kierowca zapłacił mandat albo pozbył się dowodu rejestracyjnego, a teraz
    jest obowiązkiem w nowych pojazdach.

  • 6. Data: 2003-08-30 16:18:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia pią 29. sierpnia 2003 11:49 ktoś podpisujący się jako
    hmm... co by tu wpisac... np. JA napisał(a):

    > cos slyszalem, ze rower nie moze miec z tylu migajacej, czerwonej lampki -
    > swiatlo musi byc stale.

    Tak, to prawda.

    > wydaje mi sie to troche bez sensu, bo przeciez
    > migajaca lampka jest duzo bardziej widoczna,

    Taaa.... Jak jeszcze miałem auto to strasznie mnei wkurzali ,,migający''
    rowerzyści...

    BTW: Przepisy również zabraniają mieć w aucie sygnalizacji działania świateł
    STOPu oraz trzeciego światła stopu (może już teraz wolno?), choć to akurat,
    w przeciwieństwie do migających światełek, ma sens.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 7. Data: 2003-08-30 17:21:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2003, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ > cos slyszalem, ze rower nie moze miec z tylu migajacej, czerwonej lampki -

    Tristan, kupiłem sobie nową pompkę rowerową. Gdzie cię mogę
    spotkać[1] żeby jej użyć w "niestandardowych" celach ? ;>
    Byłeś łaskaw przynajmniej przeczytać resztę tematu ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (po 2 dynama, ale w zapasie "migacz" :))
    [1] Zorientowani wiedzą że muszę szukać tylko w obrębie
    jednego miasta :)

  • 8. Data: 2003-08-30 20:13:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Tak, to prawda.

    Podaj przepis zabraniający, bo ja podałem wczoraj w tym wątku zezwalajacy.
    ale może jest jakiś lex specjalis.

    | Taaa.... Jak jeszcze miałem auto to strasznie mnei wkurzali ,,migający''
    | rowerzyści...

    I włąśnie o to chodzi! jak Cię wkurzają, to znaczy się zwracasz na nich
    uwagę i jest bezpieczniej.

> [...]
    akurat,
    | w przeciwieństwie do migających światełek, ma sens.

    A to skąd wziąłeś?

  • 9. Data: 2003-08-30 21:57:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...a to był Tristan - tylko Robert lubi nie zapodawać...]
    >+ | Tak, to prawda.
    >+
    >+ Podaj przepis zabraniający, bo ja podałem wczoraj w tym wątku zezwalajacy.
    >+ ale może jest jakiś lex specjalis.

    :)
    [...]
> [...]
    >+ akurat,
    >+ | w przeciwieństwie do migających światełek, ma sens.

    Hmm.... czytam i czytam, "a o co chodzi" ??
    - o zakaz sygnalizacji STOP
    - o zakaz 3-go STOPu
    - o zniesienie zakazu 3-STOPu
    - o sens istnienia 3-go STOPu...

    Najmniej na 3 z "propozycji" można się doszukać odpowiedzi
    pozytywnej - przynajmniej "na kiedyś" :), IMHO za bardzo
    streściłeś pytanie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-08-30 23:10:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Hmm.... czytam i czytam, "a o co chodzi" ??
    | - o zakaz sygnalizacji STOP
    | - o zakaz 3-go STOPu
    | - o zniesienie zakazu 3-STOPu
    | - o sens istnienia 3-go STOPu...

    Mnie chodziło o:
    - o zakaz sygnalizacji STOP
    - o zakaz 3-go STOPu
    choć może faktycznie nie wyraziłem tego jasno.