  • 1. Data: 2007-03-22 13:19:40
    Temat: treść umów i regulaminów a prawo autorskie
    Od: Czesław <n...@n...com>

    Czy prawo autorskie obejmuje również treść umów i regulaminów ? Czy mogę
    legalnie ściągnąć z czyjejś strony umowę i wykorzystać ją do swoich porzeb ?

    Szukałem w googlach ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...

    Mógłby ktoś rozjaśnić moje wątpliwości ?

    Pozdrawiam
    Czesław

  • 2. Data: 2007-03-22 13:36:43
    Temat: Re: treść umów i regulaminów a prawo autorskie
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy prawo autorskie obejmuje również treść umów i regulaminów ? Czy mogę
    > legalnie ściągnąć z czyjejś strony umowę i wykorzystać ją do swoich porzeb
    > ?

    A niby dlaczego miałbyś nie móc? Umowa i regulami z reguły muszą być zgodne
    z jakąś ustawą (w moim przypadku Prawo Telekomunikacyjne), więc w jaki
    sposób każdy z podobnych mi operatorów miałby stworzyć różne regulaminy?

  • 3. Data: 2007-03-22 13:47:17
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 14:36:43 +0100, Robert J. napisał(a):

> [...]
    > zgodne z jakąś ustawą (w moim przypadku Prawo Telekomunikacyjne), więc w
    > jaki sposób każdy z podobnych mi operatorów miałby stworzyć różne

    LOL :-)
    A na poważnie: są dwie koncepcje, a nawet trzy. Pierwsza mówi, że
    regulaminów (nawet prywatnych) tylko przez przypadek nie ma w art. 4,
    druga mówi, że skoro nie ma to oczywiście trzeba stosować literę PA, zaś
    trzecia - że trzeba brać pod uwagę treść art. 1 PA.
    Ja skłaniam się ku czwartej, będącej miksem pierwszej i trzeciej z
    zaprezentowanych powyżej ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==