  • 1. Data: 2004-01-28 09:55:43
    Temat: pies zagryzl fretke
    Od: kazy<k...@b...org>

    Witam.

    Bylem z moja tchorzofretka na smyczy na spacerze na smyczy, wlasnie
    wracalismy do domu i mijalismy kobiete z psem ( skrzyzowanie
    owczarka niemieckiego z labradorem moze to byc hoff-wart). Byl na
    szmyczy, gdy nagle sie wyrwal kobiecie i zlapal Zeusa za tylnie lapy.
    Tchorz byl zawieszony na smyczy miedzy mna a pyskiem psa. Pies nie
    reagowal na zadne komendy wlascicielki. Zdecydowalem sie kapnac
    psa z cales sily w pysk. Troszke go zamroczylo puscil Zeusa lecz
    ponownie sie rzucil na mnie i zwierzaka. Smycz pekla i pies uciekl
    trzymajac tchorza w pysku. Dalej nie reagowal. Po dluzszej chwili
    jednak puscil zwierzaka. Wzialem dane od kobiety i od razu
    poszedlem do weterynarza na osiedlu. Zeus zyj i mial mokre futro
    zadnych widzocznych ran. U lekarza stwierdzilismy jakies powiklania z
    plucami i niedowwlad tylnych konczyn. Dostal zastrzyki i naprawde byl
    silny chcial wstac i isc lecz w penej chwili odszedl. DOstalem
    zaswiadczenie ze przyczyna zgonu bez sekcji jest pogryzienie przez
    psa, lecz aby byc pewnym zeby gosciu sie nie wymigal bedzie
    potrzebna sekca. Poszedlem do wlasciciela i spisalem oswiadzczenie ze
    poczowa sie do odpowiedzialnsoci za swojego psa i zadoscuczynienie.
    Ustalilsmy termin do 7 dni od dnia wypadku na ustalenie kwoty
    odszkodowania. Facet od razu mi powiedzial ze nie pracuje i nie ma
    pieniedzy. . Jak takie sprawy wygladaja? Dzisiaj juz jestem po kolejnej
    rozmowie z wlascicielem psa, ktory zaproponowal kwote 200 zl,
    wspominajac ze sadu sie ne boi

    Kontak do mnie tel 605537179 email k...@b...org

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-28 10:25:12
    Temat: Re: pies zagryzl fretke
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-28 10:55, Użytkownik kazy napisał:

> [...]
    > pieniedzy. . Jak takie sprawy wygladaja? Dzisiaj juz jestem po kolejnej
    > rozmowie z wlascicielem psa, ktory zaproponowal kwote 200 zl,

    domagaj sie od niego 5000 za to, ze stracilas ukochanego przyjaciela.
    jezeli nie zgodzi sie, to zglos sprawe na plicje. to pewnie kolejny
    wlasciciel, ktory twierdzi, ze jego pies jest dobrze ulozony i nikomu
    nic nie zrobi. bez komentarza.

    marcin

  • 3. Data: 2004-01-28 11:09:52
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    [ciach]
> [...]
    > jezeli nie zgodzi sie, to zglos sprawe na plicje. to pewnie kolejny
    > wlasciciel, ktory twierdzi, ze jego pies jest dobrze ulozony i nikomu

    Pewnie. Dzisiaj fretka, jutro male dziecko... A to taki dobry, grzeczny
    piesek byl przeciez - bedzie mowic wlasciciel. Moja przyjaciolka
    ostatnio musiala uspic dobermana, bo przez 7 lat byl ulozony i chodzil
    jak w zegarku, az ktoregos dnia ja pogryzl. Okazalo sie, ze mial guza
    mozgu i w koncu mu odwalilo.

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 4. Data: 2004-01-28 12:15:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kazy" <k...@b...org> napisał w wiadomości

    Ja bym sprawę rozgraniczył na trzy wątki. Wątek pierwszy, to sprawa
    odpowiedzialności cywilnej za spowodowaną szkodę materialną. Może to
    kontrowersyjne dla Ciebie, ale w tym wypadku przepisy są analogiczne do
    uszkodzenia mienia. A zatem należy Ci się zwrot wartości straty. Nie wiem
    ile kosztuje tchurzo-fretka, ale w każdym razie na taką kwotę możesz
    spokojnie liczyć przed sądem, jeżeli nie dojdzie do ugody pomiędzy Tobą a
    właścicielem psa.

    Wątek karny. Po pierwsze właścicielka bez wątpienia nie zachowała
    należytych środków ostrożności przy trzymaniu psa. A to stanowi
    wykroczenie. Po za tym na niektóre rasy trzeba mieć pozwolenie. Tak czy
    inaczej ja bym złożył zawiadomienie na policję. Dowodem na niezachowanie
    stosownych środków ostrożności jest to, że pies zdołał się jej wyrwać i
    zaatakować Ciebie i Twoje zwierze. Co do posiadania zezwolenia, to na
    odległość nic się już napisać nie da, bo trzeba by było widzieć tego psa.

    Ostatni wątek, to wątek odszkodowawczy, czyli odszkodowanie dla Ciebie za
    stratę przyjaciela i wstrząs psychiczny związany z napaścią. W tym wypadku
    jeśli nie dojdziecie do porozumienia z właścicielem zwierzęcia, to
    pozostaje sąd. Możesz żądać dowolnej kwoty i zapłacisz od niej wpis sądowy
    (8%). Ile uzna sąd za uzasadnione, to już inna sprawa. Propozycja Marcina
    mówiąca o 5.000 zł wydaje mi się w miarę rozsądna, ale oceniać to będzie
    sąd, a nie ja.

  • 5. Data: 2004-01-28 12:17:34
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kazy" <k...@b...org> napisał w wiadomości

    > [..............]
    > (...)Zdecydowalem sie kapnac
    > psa z cales sily w pysk.

    W sytuacjach "pobramkowych" psa powinno się z całej
    siły kopać w jaja. Sukę także w narządy rodne. Kopanie
    w pysk może tylko wzbudzić jeszcze większą agresję
    którą może skierować przeciwko Tobie.

    > Jak takie sprawy wygladaja? Dzisiaj juz jestem po kolejnej
    > rozmowie z wlascicielem psa, ktory zaproponowal kwote 200 zl,
    > wspominajac ze sadu sie ne boi

    Niech się Sądu nie boi, ale powiedz mu, że 200 PLN to
    on "otrzyma" za sam fakt iż pies był bez kagańca. To,
    że pies zagryzł inne zwierzątko i stwarzał zagrożenie
    dla ludzi "kosztuje" więcej. Jeśli nie będzie się chciał
    dogadać zgłoś to na policję.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Gdy gra jest skończona, król i pionek

  • 6. Data: 2004-01-28 12:40:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "kazy" <k...@b...org> napisał w wiadomości

    >Dzisiaj juz jestem po kolejnej
    > rozmowie z wlascicielem psa, ktory zaproponowal kwote 200 zl,
    > wspominajac ze sadu sie ne boi

    Wez te pieniądze bo to sensowna cena za tchórza. Nie masz przeprowadzonej
    sekcji, która by ewidentnie wskazywala na winę psa. Sam napisałeś, ze
    zwierzę nie miało żadnych widocznych ran, oraz że przeżylo atak psa.
    Prawdopodobnie zmarło na skutek szoku/strachu. Nie wiadomo też czy nie
    przyczyniły się do tego owe zastrzyki zaaplikowane przez weterynarza -
    dziwna jest opinia weterynarza, który nie widząc zadnych ran podpisał sie
    pod opinią, że śmierć jest wynikiem ataku psa. Przeprowadzanie sekcji
    tchórza, raz że kosztowne, dwa że może nie przynieść spodziewanych efektów -
    jeśli okaże sie np ze tchórz zszedl na zawał może być trudno podpiąć
    bezpośrednio pod atak psa.

    Nie sluchaj rady Marcina co do wysokosci odszkodowania bo się tylko
    ośmieszysz - polecam Ci artykul mówiący o rozstrzygnięciu sądu w podobnej
    sprawie
    http://arch.rzeczpospolita.pl/a/rz/2003/10/20031029/
    200310290060.html . Tam
    za rasowego psa - berneńczyka kobieta otrzymała 2.5 tys złotych. Żadanie 5
    tys za tchórza jest więc przesadą, tym bardziej, że jak już pisałam, kwestia
    dowodowa jest delikatnie mówiac sporna.

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-01-28 12:48:17
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bv8aii$so$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > za rasowego psa - berneńczyka kobieta otrzymała 2.5 tys złotych. Żadanie 5
    > tys za tchórza jest więc przesadą, tym bardziej, że jak już pisałam,

    Cytat z artykułu:"Sąd przyznał jej 2 tys. zł odszkodowania za psa i po 1,5
    tys. zł zadośćuczynienia dla każdego z dzieci".

    Może "kazy" był na spacerze z całą liczna rodziną ?

    pioootr

  • 8. Data: 2004-01-28 12:51:52
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał
    w wiadomości news:bv899g$cb0$1@SunSITE.icm.edu.pl

    > [...................]
    > W sytuacjach "pobramkowych" psa powinno się z całej
    > [..................]

    Oczywiście chodzi mi o sytuacje *podbramkowe* i tylko
    wtedy gdy naprawdę nie ma innego wyjścia_obrony.

    Ja byłem zmuszony to raz zastosować gdy mego
    psa dusił_szarpał_gryzł inny Dog'owato_podobny
    pies. Pewnie mój dałby sobie z nim radę, ale
    "przepisowo" był w kagańcu i siły były nierówne. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Niejasność jest wielkością niezmienną.

  • 9. Data: 2004-01-28 12:51:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Niech się Sądu nie boi, ale powiedz mu, że 200 PLN to
    > on "otrzyma" za sam fakt iż pies był bez kagańca.

    Jesteś pewien?. Z tego co wiem od znajomych SM to mandat w sytuacji pies bez
    kaganca lub luzem to ok 50-100zl. Druga sprawa, ze był na smyczy więc byc
    może kaganiec nie byl wymagany - pamietaj, ze mowa o mieszance labladora z
    czymś więc nie pies z gatunku uznanych za agresywne, a przy takich moze
    obowiązywać regulacja mówiaca o smyczy lub kagańcu. Labki są postrzelone,
    prawdopodobnie ten traktował to jako zabawę - skoro nie drasnąl nawet
    zwierzątka. Udowodnienie zagrożenia dla ludzi może byc w tej sytuacji
    trudne - pamiętaj, że ofiara ataku przezyla i zmarła dopiero w wyniku
    leczenia weterynaryjnego.
    Kolejna sprawa - sam zwrócileś uwagę, ze własciciel tchórza mógł dodatkowo
    "nakręcić" psa kopiąc go w pysk:-(. Wlaściciel psa, może to podnieść

    HaNkA

  • 10. Data: 2004-01-28 12:57:23
    Od: Kazy<k...@b...org>

    > Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" napisał
    > w wiadomości news:bv8aii$so$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > efektów -
    Co wg Ciebie oznacza sensowne? Dla mnie sensowne to przynajmniej
    kwota za ktora moge kupic druga tchorzofretke plus koszty leczenia
    po pogryzieniu. Widac z Twojej wypowiedzi, iz wogole sie nie
    orientujesz w cenach fretek. Sprawa sadu moze sie ciagnac. Ale
    zapowiadam, ze jak ja zglosze to bede rzeczywisice rzadal duzo kwote.
    Dziecko dostalo histerii na wiec ze Zeusa juz nie ma na ziemi. Teraz
    trzeba chodzic do psychologa i napewno przedstawie temu panu
    rachunki za lekarza.
    Glupote ludzka i brak swiadomosci trzeba tepic bezwglednie i za
    wszelka cene. Nie rozumiem Twojej postawy? Mam odpuscic gosciowi?
    Za to ze pies nie mial kaganca oraz mial nadgryziona smycz?
    Dla mnie to jest chore. To tak jak byc facet po piwie siadal za
    kierownice. Moze sie cos zdarzyc lub nie musi. Albo wsiadasz do
    samochodu z peknieta oska. Dojedziesz do celu lub Ci sie kolo urwie i
    spowodujesz wypadek i ucierpia na tym osoby postronne. To ten sam
    kaliber ( podgryziona smycz). A moze psu nastpenym razem odbije i
    sie rzuci na Twoje dziecko ? Pomysl zanim cos napiszesz.
    Proponuje Ci to z glebokiego serca.