  • 11. Data: 2008-04-06 17:54:29
    Temat: Re: pies i kura
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ft9mrb$s0e$1@news.wp.pl...
    > witanko
    >
    > ide sobie na spacerek z malym pieskiem,
    > w polu za ogrodzeniami domow,
    > biegaja sobie kury i koguty
    > pies bez kaganca itp. bo maly jest po prostu,
    > taki maly kundelek,
    > w pewnej chwili zobaczył kure i dawaj za nia.
    > jak dobieglem kura juz byla prawie pokonana
    > pies dostal po dupie, kure docucilem i puscilem ja wolno :-))
    > teraz pytanie: a gdybym nie dobiegl i kura zostalaby upolowana?

    Sie podlacze...

    A co w sytuacji, w ktorej kury sasiadow wchodza na moj ogrodzony teren?

    Ogrodzenie uzgodnione z sasiadami. Za materialy zaplacilem sam. Sasiadow
    wlaczylem w robocizne, zeby cala wies (w razie czego) zaswiadczyla ze skoro
    wspolnie stawiali, to znaczy, ze nie mieli nic na przeciw.

    Ale czasami jakas kura przez plot przeleci. A moj pies uznaje, ze jak cos
    sra po _jego_ podworzu, to ma prawo zeby sie z tym czym pobawic. A ze jak
    sie bawi kura, to sie kura szybko psuje i przestaje uciekac...

    Na powaznie: deklaruje sasiadom taka modyfikacje ogrodzenia, zeby ich kury
    nie mialy szans na bycie rozrywka dla mojego psa. Sasiedzi mowia, ze sie
    zastanowia i temat umiera do czasu upolowania przez psa (na ogrodzonym
    terenie) kolejnej kury :/

    sz.

  • 12. Data: 2008-04-06 18:28:31
    Temat: [OT]Re: pies i kura
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 6 Kwi, 12:39, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:55a07d91-57aa-4f0b-89c8-e5474d6cfa4a@
    a22g2000hsc.googlegroups
    .com...
    > On 6 Kwi, 07:24, "grubianin" <g...@w...pl> wrote:> Nie ma
    >
    > A gdyby tą kurę pies zabił, to co właściciel psa powinien zgodnie z prawem
    > uczynić? Kura biega samopas i ustalenie "od ręki" właściciela kury jest
    > praktycznie niemożliwe

    Hmm, kury jeśli już biegają to na polu położonym w pobliżu zabudowań.
    Tak więc rzetelny i etyczny właściciel psa spyta się mieszkających w
    pobliżu czy nie znają może właściciela kury. Mniej rzetelny poczeka aż
    się zgłosi do niego po odszkodowanie właściciel ś.p. drobiu. Ma na to
    kilka lat (art. 442 (1) par. 1 k.c.).

    Na wiejskiej drodzę samochód rozjechał kurę. Kierowca przejął się zdarzeniem
    i postanowił odnaleźć właściciela rozjechanego drobiu. Udał się do
    pobliskiego gospodarstwa.
    - Przepraszam czy to Pańska kura?
    - Nie my tutaj takich płaskich nie mamy.

    pozdr

  • 13. Data: 2008-04-06 21:10:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:ftb353$mdi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > A co w sytuacji, w ktorej kury sasiadow wchodza na moj ogrodzony teren?

    u mnie było to samo, aż pies jednej nie złapał - sąsiadka poprzycinała kurom
    skrzydła i już nie przelatują
    pies tylko stracił atrakcje :-)

  • 14. Data: 2008-04-07 17:43:06
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 6 Kwi, 20:28, "Henio" <a...@k...com> wrote:
> [...]
    > pobliskiego gospodarstwa.
    > - Przepraszam czy to Pańska kura?
    > - Nie my tutaj takich płaskich nie mamy.

    Dobre !