  • 11. Data: 2002-07-18 15:42:38
    Temat: Re: pelnomocnictwo zony
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jezeli chodzi o pellnomocnictwo do "prowadzenia" firmy,
    > to mozna ustanowic pelnomocnika, ktory bedzie wpisany
    > do ewidencji dzialalnosci gospodarczej, i jest to nalezyta
    > legitymacja do dzialania w imieniu takiego PRZEDSIEBIORCY.

    A ja myślę, że to może być niewystarczające.
    Dość łatwo jest zakwestionować np umowy
    w obrocie gospodarczym podpisane przez
    takiego pełnomocnika "z wpisu" :-)

    Zresztą chyba od 01.2001 nie ma możliwości
    wskazania pełnomocnika w organie ewidencyjnym.
    Sprawę załatwia odrębne pełnomocnictwo.

    CEZ

  • 12. Data: 2002-07-18 15:56:03
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > Zobaczymy co "rzeszowskie prawo" mowi na ten temat :)

    :)
    zobacz koniecznie ...sam jestem ciekaw.

  • 13. Data: 2002-07-18 16:11:00
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > ustanawia na mnie pełnomocnictwo w pełnym zakresie.
    > Dalsze sprawy już mogę załatwiać jako pełnomocnik ?

    ... tak jest najprościej, ... ale... no właśnie, zawsze jest to ale;
    jezeli mamy być konsekwentni ... to takie pełnomocnictwo
    nie rozwiązuje problemu.
    Przeczytaj to co napisali ludzie kompetentni. Podałem link.

    Pełnomocnictwo - aby było skuteczne - musi być "jasne" ,
    "zrozumiałe" i "oczywiste" ...dla osób trzecich.
    (szczególnie urzędników... są to osoby "myślące inaczej' )
    w zależności od "układów" może być ..."łatwe" lub "trudne"

    O wiele łatwiej i prościej napisać :
    'udzielam pełnomocnictwa ogólnego
    mojemu mężowi ....(imie-nazwisko) nr dow.os............
    (nakleić znaczek za 5 zł. ) ... i po kłopocie.

  • 14. Data: 2002-07-18 16:17:48
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > Zresztą chyba od 01.2001 nie ma możliwości
    > wskazania pełnomocnika w organie ewidencyjnym.
    > Sprawę załatwia odrębne pełnomocnictwo.
    >
    > CEZ

    ... mniej więcej tak.
    np. prawo bankowe;
    co z tego że we wpisie do ewidencji D.G.
    jest pełnomocnik.
    Przedsiębiorca musi mieć konto (firmowe) w banku.
    a zatem kartę wzoru podpisu. a więc musi (MUSI)
    zrobić to osobiście ... mimo pełnomocnictwa na wpisie
    do ewidencji DG

  • 15. Data: 2002-07-20 09:08:43
    Od: p...@k...pl (Piotr Nowak)

    Dnia Thu, 18 Jul 2002 17:56:03 +0200, "str" <b...@k...onet.pl>
    napisał(a):

    >zobacz koniecznie ...sam jestem ciekaw.

    Oto czego dowiedzialem sie od calkiem milych pan z Wydz. Analiz i
    Ewid. Gospod w Rzeszowie:

    "art. 88a ust. 1 oraz art. 88b ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada
    1999r - Prawo dzialalnosci gospodarczej (Dz. U. Nr. 101, poz 1178 z
    pozniejszymi zmianami) wyraznie mowi ze w przypadku jednoosobowej
    dzialalnosci gospodarczej ustawa nie przewiduje pelnomocnika.

    Ale oczywiscie nie ma problemu w jego ustanowieniu.
    Wystarczy dokonac tego notarialnie."

    Z przebiegu calej rozmowy wyniklo, ze nawet w przypadku pana Andrzeja
    bez notariusza sie nie obejdzie.

    Podobnie w sprawie zalozenia konta - proponuje udac sie do banku wraz
    z zona. Potrzebny bedzie wspomniany juz wzor podpisu a takze
    (najprawdopodobniej) wniesienie oplaty za ustanowienie pelnomocnictwa.
    Tak przynajmniej bylo w moim przypadku.

    Jezeli mimo powyzszych przeslanek uda sie komus dokonac "rzeczy
    niemozliwej" - proponuje opisac szczegoly na grupie.
    To moze stanowic przelom w robieniu przekretow w polskim prawie.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 16. Data: 2002-07-20 10:03:50
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > pozniejszymi zmianami) wyraznie mowi ze w przypadku jednoosobowej
    > dzialalnosci gospodarczej ustawa nie przewiduje pelnomocnika.

    :) ...widać w Rzeszowie macie inną ustawę niż reszta Polski ... :)
    a może to ja czytam nie to co trzeba ?
    cyt:

    USTAWA

    z dnia 19 listopada 1999 r.

    Prawo działalności gospodarczej.

    (Dz. U. z dnia 17 grudnia 1999 r.)

    [..........]

    Art. 88a. (10) 1. Do dnia 31 grudnia 2001 r. podjęcie działalności
    gospodarczej przez

    osoby fizyczne, w tym również wykonujące działalność gospodarczą na
    podstawie

    koncesji i zezwoleń, wymaga zgłoszenia do ewidencji działalności
    gospodarczej.

    2. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna.

    3. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzą gminy jako zadanie zlecone z
    zakresu administracji rządowej.

    orzeczenia samorządowe

    tezy z piśmiennictwa

    projekty ustaw

    Art. 88b. (11) 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, zwany dalej "organem
    ewidencyjnym", dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno zawierać:

    1) oznaczenie przedsiębiorcy,

    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie siedziby
    i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym mowa w art.
    11 ust. 1,

    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,

    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    3. Do zgłoszenia należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny
    przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania
    działalności, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

    4. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie
    do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od
    dnia zgłoszenia.

    pzdr
    STR

  • 17. Data: 2002-07-20 10:42:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania
    > działalności, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

    Pkt 3. Skreślony.
    Więc chyba masz stary tekst :-)

  • 18. Data: 2002-07-20 11:33:48
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Faktycznie Pkt 3. Skreślony.

    ale mnie chodziło o to, że jeżeli coś
    nie jest prawem zabronione ... to jest dozwolone.

    art. 88b mówi o tym co MUSI zawierać zgłoszenie,
    nie zabrania zaś ustanawiania pełnomocnika.

    Zaś co do Twojej uwagi na priv ...
    uwaga była słuszna.
    rachunku na "firmę" nie muszą mieć ci co
    na karcie podatkowej, ryczałcie i o zyskach
    mniejszych niż 3000 euro.

    pzdr
    STR

  • 19. Data: 2002-07-20 17:37:42
    Od: "bellboy" <b...@h...pl>

    Co rzeszowskie prawo mówi może i jest ciekawe, ale ja już wiem,
    co mówi maozwieckie a dokładnie gminy centrum w Warszawie.
    Zasięgnąłem informacji u źródła, czyli w Urzędzie Gminy.
    Pełnomocnika można ustanowić notarialnie.
    Nie ma już możliwości(od.1.01.2002)ustanowić go przy rejestracji DG.
    Czyli trzeba wybulić kolejne 50 zł.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]