  • 1. Data: 2002-07-18 09:58:25
    Temat: pelnomocnictwo zony
    Od: "Andrzej W" <a...@o...pl>

    Chcę pomóc żonie w założeniu działalności gospodarczej.
    Czy mogę i gdzie (notariusz?) załatwić pełnomocnictwo,
    abym mógł w imieniu żony załatwiać wszystkie formalności
    związane z złożeniem firmy - zgłoszenie działalności do Urzędu
    Gminy,US, ZUS, GUS, bank czy gdzie tam jeszcze potrzeba ;-)
    Czy takie pełnomocnictwo można potem wykorzystać do prowadzenia firmy
    w imieniu żony, czyli np. wystawiania faktur itp.

    Sorry, jeśli to już było, ale grupę czytam od niedawna i
    w archiwum nie znalazłem.

    --
    Andrzej

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 2. Data: 2002-07-18 11:01:22
    Temat: Re: pelnomocnictwo zony
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    Takie pelnomocnictwo mozna napisac sobie samemu !
    Sformulowac je co do zakresu w miare szeroko (wskazujac
    przede wszystkim z nazwy te podmioty, co w mailu
    przed którymi mozna będzie na jego mocy dzialac).
    Forma notarialna jest zbedna, ale dla "powagi" mozna
    sobie zrobic notarialnie !:) urzednicy u nas zwracaja na to
    uwage (sic!) .

    Jezeli chodzi o pellnomocnictwo do "prowadzenia" firmy,
    to mozna ustanowic pelnomocnika, ktory bedzie wpisany
    do ewidencji dzialalnosci gospodarczej, i jest to nalezyta
    legitymacja do dzialania w imieniu takiego PRZEDSIEBIORCY.

    Pozdrawiam

    sap

  • 3. Data: 2002-07-18 11:08:46
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy takie pełnomocnictwo można potem wykorzystać do prowadzenia firmy
    > w imieniu żony, czyli np. wystawiania faktur itp.

    Pełnomocnictwo dla współmałzonka w nirktrych przypadkach jest dorozumioane
    wynikające z wprost z ustawowej współwłaności majątkowej.
    Aby jednak uniknąć ewentualnych nieporozumień ... przeczytaj :
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTk1 ... ,
    nie pomiń ..."Pamiętaj że:"

    powodzenia
    STR

  • 4. Data: 2002-07-18 13:16:24
    Od: p...@k...pl (Piotr Nowak)

    >Jezeli chodzi o pellnomocnictwo do "prowadzenia" firmy,
    >to mozna ustanowic pelnomocnika, ktory bedzie wpisany
    >do ewidencji dzialalnosci gospodarczej

    Nie dalej niż 2 dni temu kobieta w Wydziale Ewidencji Działalności
    Gospodarczej (czy jakoś tak podobnie) powiedziała mi że średnio od
    roku przy jednoosobowej działalności gospodarczej nie istnieje
    możliwość ustanowienia pełnomocnika.
    "Określa to przepis 'taki a taki' " dodała na koniec.

    Powstaje więc pytanie - jak to jest faktycznie?

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2002-07-18 13:28:02
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > możliwość ustanowienia pełnomocnika.
    > "Określa to przepis 'taki a taki' " dodała na koniec.
    >
    > Powstaje więc pytanie - jak to jest faktycznie?

    obecnie nadal jeszcze nie obowiązuje sądowy rejestr przedsiąbiorców ...
    a zatem tak jak dawniej to bywało ... wpis do ewidencji D.G.
    Jeżeli przedsiębiorca we wniosku wskaze pełnomocnika ...
    ...to jest to wiążące.

  • 6. Data: 2002-07-18 13:30:42
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    str oznajmił::

> [...]
    > a zatem tak jak dawniej to bywało ... wpis do ewidencji D.G.
    > Jeżeli przedsiębiorca we wniosku wskaze pełnomocnika ...

    a jesli ustanowi później to nie?

  • 7. Data: 2002-07-18 14:15:07
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    :))
    oczywiście też będzie wiążące ... ale ...
    udzielenie współmażonkowi pełnomocnictwa ogólnego
    kosztuje ... 5 zł.
    zaś zmiana wpisu do ewidencji ... 50 zł.

    ... dla dociekliwych ...tak i tak jest dobrze.

  • 8. Data: 2002-07-18 14:18:21
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    str oznajmił::
> [...]
    > kosztuje ... 5 zł.
    > zaś zmiana wpisu do ewidencji ... 50 zł.
    >
    > ... dla dociekliwych ...tak i tak jest dobrze.

    przepraszam, ale ja znów nie rozumiem,
    po co zmieniać wpis w ewidencji???
    w przepisach k.c. o pełnomocnictwie nic nie ma o żadnej ewidencji :)

  • 9. Data: 2002-07-18 15:03:35
    Od: "Andrzej W" <a...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za pomoc. Również tym, którzy odpowiadali mi na
    priv;-)
    szczególnie pewnej miłej Pani z Katowic;-)
    Z tego wszystkiego zrozumiałem, że wystarczy pójść do Urzędu Gminy
    do Wydziału Ewidencji Gospodarczej i żona zgłasza
    działalność,jednocześnie
    ustanawia na mnie pełnomocnictwo w pełnym zakresie.
    Dalsze sprawy już mogę załatwiać jako pełnomocnik ?

  • 10. Data: 2002-07-18 15:07:18
    Od: p...@k...pl (Piotr Nowak)

> [...]
    >a zatem tak jak dawniej to bywało ... wpis do ewidencji D.G.
    >Jeżeli przedsiębiorca we wniosku wskaze pełnomocnika ...

    Zdaje sobie sprawe ze Rzeszow to "zadupie" ale chyba pod wzgledem
    przepisow wyprzedzilismy reszte polski.
    Zdecydowanie w formularzu zgloszenia wpisu do Ewid. Dzial. Gosp. nie
    ma miejsca na wpisanie pełnomocnika a panie z Wydz. Analiz i Ewid.
    Gosp. na to nie pozwola.

    Chyba ze kazdy z nas mowi o innym dokumencie? Ale nie sadze ...

    W kazdym razie i tak musze je jutro odwiedzic, wiec dokladnie wypytam
    o mozliwosc ustanowienia pelnomocnictwa w przyp. jednoosob. dzial.
    gosp.

    Zobaczymy co "rzeszowskie prawo" mowi na ten temat :)

    Do jutra, pozdrawiam,
    Piotr