  • 21. Data: 2024-03-28 16:33:59
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 15:17, J.F pisze:
    > Takie jednodniowe? Bo mamy w Polsce 314 powiatów plus 66 miast,
    > powiedzmy 3 dziennie, to nam daje 400 tys rocznie, a Shrek podaje 20
    > tys.

    Bo te 20 tyś, to jest to, co jest zgłoszone formalnie. Po za tym nie
    wiem, jak jest w mniejszych jednostkach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2024-03-28 16:34:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A tam nie ma jakiejś kratownicy na poziome zaciągu wody (który to poziom
    > jest chyba zwykle dużo poniej powierzchni?)? Byłoby głupio jakby w
    > turbinę wpadła jakaś większa część metalowa - np. cześciowo zatopiony
    > metalowy pływak.

    Jest krata, ale niezbyt gęsta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2024-03-28 16:49:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 16:33:59 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo te 20 tyś, to jest to, co jest zgłoszone formalnie. Po za tym nie
    > wiem, jak jest w mniejszych jednostkach.

    Powiat, to juz dosć spory jest. Jesteś chyba w miarę średnim,
    Warszawa na pewno większa :-)

    A dysproporcja liczb olbrzymia.
    Albo szukacie zaraz po zgłoszeniu, ale to pewnie tylko pilne
    przypadki, albo wystarczy obywatela zniechęcic obowiązkiem
    przyjscia i sprawa się sama rozwiązuje.

    Bo co - robicie w powiecie kilka dziennie aktywnych poszukiwań?
    Czy tylko "hej patrole, poszukajcie mi Asi Kowalskiej,
    lat 15, blondynka, ubrana w czerwoną kurtkę".

    Bo jak w praktyce wyglądają te poszukiwania,
    to mielismy niedawno pare przykładów ...

    I nie mowie nie, 98% przypadków nie potrzebuje żadnych poszukiwań.

    J.

  • 24. Data: 2024-03-28 16:51:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 16:34:44 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jest krata, ale niezbyt gęsta.

    Czlowiek w całosci raczej nie przejdzie, bo kawał drzewa też by szkód
    narobił.

    J.

  • 25. Data: 2024-03-28 17:25:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Mar 2024 21:21:24 +0100, Shrek wrote:

    > To powinien być ślad, że przekroczył granicę. Wyjechać poza schengen
    > wcale nie jest tak łatwo bez śladu. W unii bez dokumentów chyba ciężko
    > na dłuższą metę funcjonować a dowód kolekcjonerski chyba nie jest
    > specjalnie rozwiązaniem - powiedzmy że konto w rewolucie załatwisz, ale
    > prawo jazdy, pracę, jakieś ubezpieczenie zdrowotne, to już chyba nie tak
    > łatwo.

    Za granicą?
    Aż tak dokładnie, to oni chyba polskich dokumentów nie znają.

    > Te dokumenty to nie tylko kawałki plastiku ale i wisy w bazach
    > danych.

    A są takie ogolnounijne?
    Od dawna, czy od niedawna?

    > Wydaje mi się, że żeby skutecznie zniknąć to trzeba miec dużą
    > wiedzę jak to zrobić.

    A zobacz ilu nielegalnych imigrantów żyje w UE.

    J.

  • 26. Data: 2024-03-28 18:01:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 14:33, J.F pisze:

    > Ale "lekkich przestępców" co sie "troche ukrywają", czy zaginionych?

    A poszukiwanych (w sensie do zatrzymania) liczy się za zaginionych? Nie
    sądzę:P

    > Jeśli jednak trop się urwie, to policja jest w kropce.
    > Owszem, są bardziej ambitne poszukiwania, które mogą dać efekt,
    > a moga nie dać. A wysiłku wymagają.

    I tu jest pewnie (nomen omen) pies pogrzebany - wymaga wysiłku. Pytanie
    co znaczy że policji urwał się trop. Ale w większości wypadków to będzie
    "no tak, zanotowaliśmy, mamy tu listę pytań, proszę odpowiadać. Że co?
    Szukać? Ależ że jak szukac, gdzie szukać, przecież zaginął, to skąd mamy
    wiedzieć gdzie szukać? Może nawet za granicę powiatu wyjechał a to inna
    komenda!"

    > Komputery na granicach szengenskich troche ułatwiają, ale
    > tylko trochę.

    Obstawiam, że 99% procent przypadków żadna policja ambitnie nie szuka.
    Po prostu albo sam się znajdzie, albo przypadkiem i zostaje jeden
    procent tych co mają siłe przebicia i pieprzone pismaki sprawę
    rozdmuchiwają i trzeba dupy ruszyć...

    > Ale zaginiony nieboszczyk nie wpadnie.

    No właśnie o tym mówię:( Albo trzeba sobie zorganizować fałszywą
    tożsamość albo żyć jak szczur. Skoro jak mówi Robert większość nawet nie
    zdaje sobie sprawy że ich ktoś szuka... to wychodzi na to że nikt ich
    nie szuka, bo inaczej nawet czysto przypadkiem byś się znalazł. Ja na
    przykład w ciągu ostatnich dwóch lat pokazywałem dokumenty (pomijając
    moje przygody z sąsiadem czy zajebanym moto) co najmniej 10 krotnie (w
    tym dwa razy policji raz przy kontroli rz dostałem mandat, 6 krotnie na
    lotniskach i dwa razy straży miejskiej). Dodatkowo co najmniej raz przy
    zmianie ubezpieczyciela medycznego i kilkukrotnie żeby się przedstawić u
    lekarza. A w tym czasie nie wynjmowałem mieszkania, nie zmieniałem
    pracy, nie kupowałem nowej karty sim, nie kupowałem nowego samochodu i
    wielu innych rzeczy których możnaby się spodziwać na nowym początku życia.

    > I pewnie lżejsze przestępstwa policjanci olewają, co się przemęczac,
    > kiedyś wpadnie i wtedy się dowie, że należało sie meldować mandaty
    > płacic. Ciężsi przestępcy się raczej ambitniej ukrywają, prostymi
    > metodami się ich nie namierzy.

    Ale my nie o przestępcach a o zaginionych.

    > A zaginieni ... chce, to sam wróci, nie chce - to czemu ingerować,
    > nie żyje, to znów wiele metod zawiedzie ...

    No własnie piszę, że większość z tych co się nie znaleźli niestety nie
    żyje. No to może jest jednak dobry powód żeby policja dupy ruszyła - co?

    > Tylko po co policja ma szukac tych, co się jakos słabo ukrywają,
    > a faktycznie "nie chce miec kontaktu z rodziną".

    Bo z dużym prawdopodobieństwem padli ofiarą czynu zabronionego i albo są
    gdzieś przetrzymywani albo nie żyją. Od tego jest policja żeby takie
    rzeczy ścigać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-03-28 18:10:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 17:25, J.F pisze:

    > Za granicą?
    > Aż tak dokładnie, to oni chyba polskich dokumentów nie znają.

    Bo ja wiem? Myślisz, że wystarczy z polskim dowodem kolekcjonerskim
    pojechać na słowację i już - można żyć jako inny człowiek i nigdy się
    nie skapną? Najbardziej bym obstawiał skarbówkę....

    > A są takie ogolnounijne?

    Co najmniej dowody, paszporty, karty EKUZ muszą być w jakiejś bazie albo
    weryfikowane za każdym razem.

    > Od dawna, czy od niedawna?

    Od szengen.

    > A zobacz ilu nielegalnych imigrantów żyje w UE.

    Ilu? Większość z nich pobiera zasiłki, więc są oznakowani.
    .

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-03-28 18:12:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo te 20 tyś, to jest to, co jest zgłoszone formalnie.

    Czyli że co - co 20 rejestrujecie formalnie a resztę zbywacie? No pięknie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-03-28 18:15:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 18:12:44 +0100, Shrek wrote:

    > Czyli że co - co 20 rejestrujecie formalnie a resztę zbywacie? No pięknie.

    no, informują, że zgodnie z prawem,
    trzeba przyjść i zgłosic osobiscie.

    A tu obywatele nie dopełniają obowiązków, i nie przychodzą.

    A moze odchodzą po godzinie czekania w poczekalni :-)

    J.

  • 30. Data: 2024-03-28 18:21:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 18:10:31 +0100, Shrek wrote:

    > Bo ja wiem? Myślisz, że wystarczy z polskim dowodem kolekcjonerskim

    Nie wiem, jaka jest jakość tego dowodu, i na ile może udawać prawdziwy
    ..

    > pojechać na słowację i już - można żyć jako inny człowiek i nigdy się
    > nie skapną? Najbardziej bym obstawiał skarbówkę....

    przyjezdza Ukrainiec do nas, dostaje Pesel, płaci podatki,
    składkę zdrowotną ... i nawet nie wiem, czy ma jakis dokument
    na ten pesel.
    Pewnie kartę pobytu, ale Polak na Słowacji nawet tego nie wymaga.

    > Co najmniej dowody, paszporty, karty EKUZ muszą być w jakiejś bazie albo
    > weryfikowane za każdym razem.

    Paszporty na granicach zewnętrznych Schengen ...
    Karte Ekuz wyda słowacki NFZ, skoro tam mieszka.

    > Od szengen.

    Wizy.
    Bo reszta ... nie jestem pewny.

    > Ilu?

    setki tysięcy?

    >Większość z nich pobiera zasiłki, więc są oznakowani.

    To są legalni :-)

    J.