  • 111. Data: 2024-03-31 10:22:59
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może masz rację... Ale jak - czip miałby porównywać?

    Nie wiem, ale coś chyba jest na rzeczy:
    https://www.researchgate.net/figure/Overview-of-data
    -signed-and-stored-in-e-passports-chip_fig1_22140639
    5
    "Millions of citizens around the world have already acquired their new
    electronic passport. The e-passport is equipped with contactless
    communication capability, as well as with a smart card processor
    enabling cryptographic functionality. Countries are required to build a
    Public Key Infrastructure to support digital signatures..."

    To jest art. z 2007r. Chyba się nie uwstecznili.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2024-03-31 14:42:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > enabling cryptographic functionality. Countries are required to build a
    > Public Key Infrastructure to support digital signatures..."

    Ten public key to raczej od tego czy sam czip i informacje na nim
    zakodowane są legitne. Zresztą dopóki zczytujesz odciski zewnętrznym
    skanerem, to nawet jak czip ci zwraca po porównaniu "jedynkę" i nie masz
    dostępu do całego procesu porównania, to i tak masz odciski i
    potwierdzenie że to tego obywatela. Więc...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2024-03-31 14:49:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2024 o 14:42, Shrek pisze:

> [...]
    > dostępu do całego procesu porównania, to i tak masz odciski i
    > potwierdzenie że to tego obywatela. Więc...

    Jeszcze:

    "Zdefiniowano w nim między innymi format plików oraz protokoły
    komunikacji stosowane w elektronicznych chipach. W układzie scalonym
    przechowywane są informacje o właścicielu dokumentu, takie jak jego data
    urodzenia, dane biometryczne jak odciski palców czy wzór tęczówki oka
    oraz cyfrowe zdjęcie - zwykle w formacie JPG i JPG2000"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2024-04-01 01:12:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    -signed-and-stored-in-e-passports-chip_fig1_22140639
    5

    I tak i nie. Nie, bo mogę wejść z innym odciskiem (nieco inny podzbiór
    p. charkterystycznych zbioru, który jest w czipie). Więc jakbyś np.
    chciał użyć takiej bazy zrobione na tym jednym odcisku do
    przypożądkowania mnie do jakiegos odcisku w związku z inną sprawą to
    mógłby to być false negative.

> [...]
    > urodzenia, dane biometryczne jak odciski palców czy wzór tęczówki oka
    > oraz cyfrowe zdjęcie - zwykle w formacie JPG i JPG2000"

    Ale kliknij na ten wczesniejszy link, tam jest pokazana struktura
    funkcjonalna takiego czipa. Wiele poziomów, wiele kluczy.

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2024-04-01 07:59:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > chciał użyć takiej bazy zrobione na tym jednym odcisku do
    > przypożądkowania mnie do jakiegos odcisku w związku z inną sprawą to

    Mógłbyś ale tak nie zrobiłeś, więc całkiem prawdopodobne, że
    Indonezyjczyki jednak mają twój odcisk:P

    > Ale kliknij na ten wczesniejszy link, tam jest pokazana struktura
    > funkcjonalna takiego czipa. Wiele poziomów, wiele kluczy.

    Jest wiele, ale nic nie wskazuje żeby sobie ten czip wewętrznie
    porównywał odciski.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-04-01 10:31:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.03.2024 o 21:23, Shrek pisze:

    > Na 100%.

    Gibraltar nie jest w UE i wystarczy machnąć przez okno samochodu
    plastikiem ze zdjęciem. Równie dobrze można machnąć legitymacją kółka
    szachowego, bo nawet z budek nie wychodzą, a z odległości tych ~2 metrów
    nie ma szans żeby zobaczyli czym machasz. Przy wyjeździe nie trzeba
    nawet machać.
    Co któryś samochód jest typowany do bardziej szczegółowej kontroli, każą
    zjechać na bok, obok budki, wywalić wszystko z bagażnika na asfalt itp.
    Kolejka do wjazdu jest długa i kręta, więc jest czas żeby się przyjrzeć
    jak to wygląda.
    Zdecydowana większość jest przepuszczana na "machnięcie" kawałkiem plastiku.
    Z drugiej strony, na tej krętej dojazdówce do granicy prawie na każdym
    słupie wiszą kamery, więc mają sporo czasu na typowanie do
    dokładniejszej kontroli. Z lotniska na Gibraltarze da się polecieć
    jedynie do WB. Nie wiem jak to wygląda w przypadku przesiadki w dalszą
    drogę po wodzie.
    Z trzeciej strony, odkąd WB wyszła z UE, to Gibraltar został włączony do
    strefy Schengen, a obywatele Gibraltaru mają obywatelstwo unijne. Czyli
    niby nie są w UE, ale są... więc to chyba nie był najlepszy przykład :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 117. Data: 2024-04-01 10:43:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2024 o 10:31, Kviat pisze:

    > Z trzeciej strony, odkąd WB wyszła z UE, to Gibraltar został włączony do
    > strefy Schengen, a obywatele Gibraltaru mają obywatelstwo unijne. Czyli
    > niby nie są w UE, ale są... więc to chyba nie był najlepszy przykład :)

    A bo się zmyliłeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!