    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Thu, 28 Mar 2024 18:21:02 +0100

    On Thu, 28 Mar 2024 18:10:31 +0100, Shrek wrote:

    > Bo ja wiem? Myślisz, że wystarczy z polskim dowodem kolekcjonerskim

    Nie wiem, jaka jest jakość tego dowodu, i na ile może udawać prawdziwy
    ..

    > pojechać na słowację i już - można żyć jako inny człowiek i nigdy się
    > nie skapną? Najbardziej bym obstawiał skarbówkę....

    przyjezdza Ukrainiec do nas, dostaje Pesel, płaci podatki,
    składkę zdrowotną ... i nawet nie wiem, czy ma jakis dokument
    na ten pesel.
    Pewnie kartę pobytu, ale Polak na Słowacji nawet tego nie wymaga.

    > Co najmniej dowody, paszporty, karty EKUZ muszą być w jakiejś bazie albo
    > weryfikowane za każdym razem.

    Paszporty na granicach zewnętrznych Schengen ...
    Karte Ekuz wyda słowacki NFZ, skoro tam mieszka.

    > Od szengen.

    Wizy.
    Bo reszta ... nie jestem pewny.

    > Ilu?

    setki tysięcy?

    >Większość z nich pobiera zasiłki, więc są oznakowani.

    To są legalni :-)

    J.