  • 1. Data: 2003-01-19 11:13:16
    Temat: pdebet w PKO SA
    Od: "cAdserv" <c...@k...net.pl>

    Witam!
    Mam na imię Zbyszek i pierwszy raz prosze o pomoc chociaż grupe przegladam
    juz od jakiegoś czasu.
    Piszę z prośbą o pomoc prawną lub radę jak postąpić.
    Sprawa wygląda następująco:
    Miałem konto w PKO BP SA jednak z uwagi na odległość do banku postanowiłem
    go przenieść do innego banku. I tak się stało, otowrzyłem konto w innym
    banku, przelałem wszystkie oszczędności z PKO BPSA i zgłosiłem chęć
    zamknięcia (likwidacji) konta.
    Podpisałem wszystkie dokumenty związane z procedurą i cieszyłem sie pół
    roku, bowiem wtedy PKO BP SA poinformował mnie, że na moim nie istniejącym
    zlikwidowanym koncie jest debet w kwocie ok 5000 PLN.
    Wyjaśnienie banku - debet powstał na skutek realizacji czeków (15 szt.)
    bedących w moim posiadaniu i nie zwróconych bankowi podczas likwidacji
    konta.
    Na czekach został podrobiony podpis, czyli zostały sfałszowane.
    Obowiązku zwrotu pozostałych czeków nie ma, ale należy je bezpiecznie
    przechowywać (pkt 44. Ogólnych warunków otwierania i prowadzenia rachunków
    oszczędnościowych"). Powinienem również natychmiast powiadomić bank o
    kradzieży lub zgubieniu czeków.

    Bank jak się okazało po likwidacji konta nie unieważnia pozostałych czeków -
    z wyjaśnien ustnych pracownika: nie likwidujemy całkowicie konta i czeków bo
    być może klient bedzie chciał do nas wrócić!!!! - przecież nie dlatego
    likwiduję konto, żeby do nich wracać!
    W chwili obecnej PKO żąda w ciągu 7 dni spłaty całego debetu wraz z
    odsetkami i grozi skierowanie do prokuratury przeciwko MNIE. anie
    fałszerzowi.
    Ja nie posiadam żadnych dowodów fałszerstwa (czeków z podrobionym podpisem)
    i nie mogę zgłosić tego faktu ani policji ani prokuraturze, ale zapłacić
    muszę.
    Niestety, jest w tym wszystki niemiła sprawa dotycząca zniknięcia czeków -
    nie potrafię tego logicznie wyjaśnić ponieważ nie nosiłem ich przy sobie
    (nie zgubiłem) i nie było włamania do mieszkania - a więc nie zauważyłem
    kradzieży, wobec czego nie zgłosiłem do PKO zniknięcia czeków. Dowiedziałem
    się dopiero od nich.

    Jeżeli ktokolwiek może pomóc mi i doradzić co robić w obecnej sytuacji, będę
    wdzięczny.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2003-01-19 11:34:46
    Temat: Re: pdebet w PKO SA
    Od: "detektyw" <a...@p...gazeta.pl>

    Bank dobrze Cie poinformowal, ze zlozy zawiadomienie do prokuratury o fakt
    wyludzenia pieniedzy na ich szkode. Wlasciwa dla miejsca popelnienia
    przestepstwa (najprawdopodobniej bedzie to ta prokuratura, gdzie realizowano
    czeki - ale niekoniecznie) prokuratura bedzie nadzorowac dochodzenie
    prowadzone prze policje. Na 100 procent bedziesz wzywany w celu zlozenia
    zeznan, jak, w jaki sposob utraciles swoje czeki. Rowniez pobierze sie od
    Ciebie wzory podpisów na czekach, aby porownac je z podpisami na
    oryginalnych czekach, znajdujacych sie w banku. Przypuszczam, ze podpis
    "falszerza' bedzie bardzo podobny do twojego, ale biegly grafolog na 100
    procent wyjasni sprawe. Jak cos jeszcze wal na priv.

  • 3. Data: 2003-01-19 11:47:59
    Od: "cAdserv" <c...@k...net.pl>

    Witam!
    Podpis na czeku nie jest nawet podobny do mojego, to nie była nawet próba
    podrobienia, fałszerz nie widział mojego oryginalnego podpisu. Grafolog nie
    zarobi na ekspertyzie.
    Bardziej nurtuje mnie pytanie dlaczego nie są automatycznie unieważniane
    niezrealizowane czeki, i tak naprawdę zamknięte konto jest w dalszym ciągu
    aktywne - przecież nie tego oczekiwałem w momencie rezygnacji z rachunku!
    Zbyszek

  • 4. Data: 2003-01-19 12:25:14
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    cAdserv wrote in news:b0e38p$825$1@news.onet.pl:

> [...]
    > unieważniane niezrealizowane czeki, i tak naprawdę zamknięte konto
    > jest w dalszym ciągu aktywne - przecież nie tego oczekiwałem w

    Z ważnych pytań: czy masz pisemne potwierdzenie zamknięcia rachunku ?

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {7A779224-A05B-4022-BA61-A6232C7B2A72}

  • 5. Data: 2003-01-19 12:34:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce> napisał w wiadomości

    > Z ważnych pytań: czy masz pisemne potwierdzenie zamknięcia rachunku ?

    Bez przesady.Myślisz że PKO SA dla sądu sfałszuje dokumentację wykazując że
    konto nie zostało zlikwidowane???
    Jeśli podpis na czekach nie odpowiadał wzorcowi to "beknie" kasjerka która
    wypłacała pieniadze.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 6. Data: 2003-01-19 13:16:13
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > wypłacała pieniadze.

    W jaki sposob beknie i za co?

    Karol

  • 7. Data: 2003-01-19 13:17:38
    Od: "abcd" <a...@o...pl>

    > Bez przesady.Myślisz że PKO SA dla sądu sfałszuje dokumentację wykazując
    że
    > konto nie zostało zlikwidowane???

    Bank nie odpowiada za błędy wynikające z prowadzonej przez niego
    działalności.
    np. System pada, niezgodność stanu konta, za wszystkie szkody płaci klient.

    Arek

  • 8. Data: 2003-01-19 13:53:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "abcd" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalności.
    > np. System pada, niezgodność stanu konta, za wszystkie szkody płaci

    Ale nie za pomyłkę kasjerki.Do jej obowiązków należy sprawdzenie zgodności
    podpisu z oryginałem lub sprawdzenie czy konto wogóle istnieje.

  • 9. Data: 2003-01-19 15:02:34
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Ale nie za pomyłkę kasjerki.Do jej obowiązków należy sprawdzenie zgodności
    > podpisu z oryginałem lub sprawdzenie czy konto wogóle istnieje.

    Puk, puk. Obudz sie.
    Realizowałeś kiedyś czek?

    Karol

  • 10. Data: 2003-01-19 15:07:13
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Leszek wrote in news:b0e60j$ppc$1@topaz.icpnet.pl:

    > Bez przesady.Myślisz że PKO SA dla sądu sfałszuje dokumentację
    > wykazując że konto nie zostało zlikwidowane???

    Takie dokumenty często "giną". Widziałem takie przypadki już kilka razy
    - i polecam archiwum pl.biznes.banki.

    > Jeśli podpis na czekach nie odpowiadał wzorcowi to "beknie"
    > kasjerka która wypłacała pieniadze.

    Na poczcie ? Nie żartuj.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {C7E9C4F0-4476-4775-97C7-C89565DB48FD}