eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoparkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Golańskiego) › parkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Golańskiego)
    From: "Hania" <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: parkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Golańskiego)
    Date: Wed, 4 Jul 2007 00:14:57 +0200

    witam, jak i wiele osob, dostałam tytuł wyk., do ściągnięcia ze mnie kasy za
    parkowanie,
    oczywiście Urz. Miasta nie obchodzą moje wyjaśnienia ani nie są łaskawi
    udowodnić, że parkowałam w strefie bez biletu.

    mam w związku z tym pytanie na co i kiedy się powołać (CZY NAJPIERW ZAPLACIC A
    POTEM SIE SZARPAC):

    -czy na niezgodnosc podstaw pobierania opłat z tytułu parkowania na drogach
    publicznych z Konstytucją http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1816.htm

    -czy należy zgłosić zarzut nieistnienia zobowiązania ze względu ma brak dowodów

    - Czy żądanie kwoty 50 zł jest zasadne? Zgodnie z obowiązującym w 2003r.
    rozporządzeniem Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2000 r. (Dz.U.
    2000 nr 51 poz. 608), w razie niewniesienia opłaty za parkowanie, pobiera się
    opłatę podwyższoną (nie karę) w wysokosci nie wyższej niż dziesięciokrotnosć
    stawki podstawowej (to jest stawki za godzinę postoju).
    Uchwała nr XLVII/971/01 z 17.12.2001r. Rady Miasta Szczecina nie wspomina nic o
    opłacie podwyższonej ani karze. Okresla natomiast stawkę za godzinę parkowania w
    wysokosci 2 zł. Zakładając, że postój 28.03.2003r. miał miejsce przez cały dzień
    (opłata jednodniowa 10zł), wraz z opłatą dodatkową należnosć nie powinna
    przekroczyć 30 zł

    czy powołać się na brak odpowiednich do pobierania oplat uchwał, które weszły w
    życie w r.2004 (tu: Szczecin: Najpierw Szczecin miał tylko zarządzenie
    prezydenta, a nadrzędna Ustawa o drogach publicznych wymaga uchwały Rady Miasta.
    Później w uchwale nie było określonych stawek opłat dodatkowych za brak biletu.
    Dopiero uchwała z 2004 r. jasno je określiła.)

    do tego kwiatek: tytul wręczono dziś przebywającej w moim mieszkaniu kolezance
    bez sprawdzenia dowodu tozsamosci. Jak to zaskarzyc?

    piszę akurat szczególnie do A.Golańskiego, bo kiedyś przesyłał w podobnej
    sprawie komus materiały na priv.

    pozdr.H.