  • 11. Data: 2004-04-01 13:56:43
    Temat: Re: parkowanie samochodu na chodniku
    Od: "Kokosz" <g...@p...onet.pl>

    > Jakich ? Osobowych czy osobowych poniżej 2,5 t ?

    osobówek powyżej 2500t DMC

  • 12. Data: 2004-04-01 14:05:20
    Od: "Kokosz" <g...@p...onet.pl>

    > Proponuję poczytać UoRD
    > Samochody (w tym ciężarowe) do 2,5t mogą parkować bez specjalnych
    oznaczeń.

    a co odpisałem w poście godzinki 18:09 ??

    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2r
    oz5.html#oddzial2

    "Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego
    boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

    1.. na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;

    2.. szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie
    utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;

    3.. pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów
    na jezdni.

    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu
    osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na
    chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi."

    ustęp drugi mówi tylko o osobówkach moto(cykl/rower) i rowerach