  • 1. Data: 2004-03-31 10:15:53
    Temat: Re: parkowanie samochodu na chodniku
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Radek wrote:

    > Tak

    Juz nie...

    Dawniej by NIE WOLNO bylo parkowac byla tabliczka
    "dot. rowniez chodnika"

    dzis jest na odwrot.
    Mozna parkowac gdy jest tabliczka
    "nie dot. chodnika"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-31 10:48:20
    Od: Radek <r...@c...pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > tabliczek to moge zaparkowac sam.os. 4 kolami na chodniku gdy zostanie ponad

    Tak

  • 4. Data: 2004-03-31 11:08:27
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jesli jest znak "zakaz parkowania i postoju" bez zadnych dodatkowych
    > tabliczek to moge zaparkowac sam.os. 4 kolami na chodniku gdy zostanie
    > ponad 1,5m dla pieszych ???
    >
    > Adam

    Nie, musi być tabliczka 'nie dotyczy chodnika'.

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 5. Data: 2004-03-31 11:19:50
    Od: "Kokosz" <g...@p...onet.pl>

    > Czy jesli jest znak "zakaz parkowania i postoju" bez zadnych dodatkowych
    > tabliczek to moge zaparkowac sam.os. 4 kolami na chodniku gdy zostanie
    ponad
    > 1,5m dla pieszych ???

    zakaz dotyczy także chodnika (chyba że jest stosowna tabliczka, że nie) ale:
    1) teoretycznienie możesz parkować ciężarówkami wszelkiej maści (także
    kratkowozy)
    2) tylko osobówki poniżej 2500DMC mogą parkować

  • 6. Data: 2004-03-31 11:21:57
    Od: Piotr Pospieszny <tribal#SKASUJ_TO#@poczta.onet.pl>

    Adam wrote on 2004-03-31 12:22:

    > Czy jesli jest znak "zakaz parkowania i postoju" bez zadnych dodatkowych
    > tabliczek to moge zaparkowac sam.os. 4 kolami na chodniku gdy zostanie ponad
    > 1,5m dla pieszych ???

    Tak, ale pamiętaj, zeby parkować przy krawędzi jezdni :)

    Pośpiech

  • 7. Data: 2004-03-31 13:24:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał:

    >Czy jesli jest znak "zakaz parkowania i postoju" bez zadnych dodatkowych
    Nie ma takiego znaku (tak na marginesie) jest zakaz postoju, a ten
    dotyczy strony drogi, przy której jest ustawiony, czyli dotyczy także
    chodnika. Dlatego NIE wolno.
    "Kokosz" <g...@p...onet.pl> napisał:

    >zakaz dotyczy także chodnika (chyba że jest stosowna tabliczka, że nie) ale:
    >1) teoretycznienie możesz parkować ciężarówkami wszelkiej maści (także
    >kratkowozy)
    Całe samochody ciężarowe NIE mogą parkować na chodniku bez
    dodatkowych znaków na to zezwalających.

    >2) tylko osobówki poniżej 2500DMC mogą parkować
    Nieprawda-wystarczy, że jest to sam. osobowy (DMC nie jest ważne !)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-03-31 16:09:46
    Od: "Kokosz" <g...@p...onet.pl>

    > Nie ma takiego znaku (tak na marginesie) jest zakaz postoju, a ten
    > dotyczy strony drogi, przy której jest ustawiony, czyli dotyczy także
    > chodnika. Dlatego NIE wolno.
    mniejsza z nazwą - wiadomo o co chodziło

    > Całe samochody ciężarowe NIE mogą parkować na chodniku bez
    > dodatkowych znaków na to zezwalających.

    cholera, to miałem napisać a napisałem jak napisałem:(
    wspomniane kratkowozy także nie mogą teoretycznie parkować, praktycznie
    chyba każdy misiek ma to w d...

    > Nieprawda-wystarczy, że jest to sam. osobowy (DMC nie jest ważne !)

    fakt, zresztą i tak takich aut praktycznie nikt nie ma:P

  • 9. Data: 2004-03-31 19:45:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kokosz" <g...@p...onet.pl> napisał:

    >praktycznie chyba każdy misiek ma to w d...
    Myślę, że ów misiek jest 'swego rodzaju sędzią w terenie'; na zdrowy
    rozsądek założenie kratki niczego nie zmienia w 'byłym samochodzie
    osobowym' (ani masy własnej - nie niszczy chodnika, ani gabarytów),
    więc trzymanie się sztywno litery prawo, byłoby nadgorliwością.

    >fakt, zresztą i tak takich aut praktycznie nikt nie ma:P
    Jakich ? Osobowych czy osobowych poniżej 2,5 t ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-04-01 12:35:18
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "Kokosz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > mniejsza z nazwą - wiadomo o co chodziło

    > cholera, to miałem napisać a napisałem jak napisałem:(
    > wspomniane kratkowozy także nie mogą teoretycznie parkować, praktycznie
    > chyba każdy misiek ma to w d...

    Proponuję poczytać UoRD
    Samochody (w tym ciężarowe) do 2,5t mogą parkować bez specjalnych oznaczeń.

    --
    Pete