  • 1. Data: 2004-03-31 09:00:17
    Temat: Hałaśliwy sąsiad
    Od: drozdos <d...@p...of.pl>

    Witam,

    Czy komuś z Was udało się wygrać z hałaśliwym sąsiadem?

    Mój codziennie grzmi stołami wibracyjnymi (produkcja z betonu)
    do takiego stopnia, że w godz. 7-16 przed domem trzeba krzyczeć
    aby się porozumieć!

    Czekam na konstruktywne odpowiedzi

    Radek
    d...@k...plo.pl

  • 2. Data: 2004-03-31 10:15:19
    Temat: Re: Hałaśliwy sąsiad
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c4e16m$ngp$1@korweta.task.gda.pl>, drozdos wrote:
> [...]
    >
    > Mój codziennie grzmi stołami wibracyjnymi (produkcja z betonu)
    > do takiego stopnia, że w godz. 7-16 przed domem trzeba krzyczeć

    Rozumiem, że mieszkasz w domu, a sąsiad ma działalność? W takiej
    sytuacji doświadczenia nie mam, ale polecam zajrzeć na tę stronę,
    będziasz miał punkt zaczepienia:
    http://lwzhow.republika.pl/prawo.htm

    Prawdopodobnie będziesz musiał szarpnąć się na pomiar hałasu.

    Renata

  • 3. Data: 2004-04-01 05:18:45
    Od: drozdos <d...@p...of.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Rozumiem, że mieszkasz w domu, a sąsiad ma działalność? W takiej

    Mieszkam w domku, a sąsiad rzeczywiście prowadzi działalność

    > sytuacji doświadczenia nie mam, ale polecam zajrzeć na tę stronę,
    > będziasz miał punkt zaczepienia:
    > http://lwzhow.republika.pl/prawo.htm

    Tak. Już tam byłem.

    > Prawdopodobnie będziesz musiał szarpnąć się na pomiar hałasu.

    Niekoniecznie, udało mi się zgłosić problem do Państwowej Inspekcji
    Środowiska, która wykonała pomiar BEZPŁATNIE. Niestety - poziom hałasu
    uśredniony: 39,5dB, przy dozwolonym 45dB :-(

    > Renata

    Sprawa jednak nie jest dla mnie przyjemna, ponieważ uśredniony pomiar nie
    oddaje całego charakteru emitowanego hałasu.
    Hałas emitowany jest przez stoły wibracyjne cyklicznie. Podczas jego emisji
    są przekroczone normy, ale pomiar jest uśredniony . . .

    A co byście zrobili gdyby Wasz sąsiad codziennie o godz. 9-00 detonował duży
    ładunek wybuchowy? Średnio to było by całkiem cicho i zgodnie z przepisami
    :-/

    pzdr
    Radek

  • 4. Data: 2004-04-02 06:57:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c4g8ii$he9$1@korweta.task.gda.pl>, drozdos wrote:
> [...]
    > Środowiska, która wykonała pomiar BEZPŁATNIE. Niestety - poziom hałasu
    > uśredniony: 39,5dB, przy dozwolonym 45dB :-(

    Serio tak się robi? A w jakich godzinach się to mierzy?

    Renata