  • Data: 2003-04-16 12:13:57
    Temat: Re: parkingi-opłaty za parkowanie - szpital
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marko1" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b7j1b3$942$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Ostanio musiałem zapłacić za parkowanie na parkingu przyszpitalnym.
    > Parkin jest własnością Szpiatla.
    > Otrzymałem "bilet" za pobraną opłatę.
    > W wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 10 grudnia 2002 roku wynika, że
    > pobieranie opłat parkingowych na drogach publicznych jest nie zgodne z
    > prawem.
    Cóż.
    1. Prywatny teren szpitala nie ma nic wspólnego z powszechną drogą
    publiczną.
    2. Płacimy nie "na służbę zdrowia", a na (obecnie) Narodowy Fundusz Zdrowia,
    a dawniej na Kasy Chorych.
    Ta instytucja bowiem dysponuje naszymi składkami na ubezpieczenie,
    podpisując, bądź nie, z danymi szpitalami kontrakty, oczywiście w naszym
    imieniu.
    3. Teoretycznie supermarket, do którego jeździsz na zakupy, też mógłby na
    swoim terenie wprowadzić opłaty za parkowanie. Wtedy być tam nie jeździł.
    Tak samo NFZ może nie podpisać ze szpitalem kontraktu z powodu kwestii tak
    pobocznej, jak opłaty za parking przyszpitalny, pobierane od odwiedzających.
    Ale lepiej jednak, żeby kierował się innymi przesłankami.
    Oczywiście czymś zupełnie innym jest sytuacja, kiedy ktoś samochodem zawozi
    chorą osobę do szpitala (powiedzmy, że zastępuje karetkę). Taki ktoś może
    nie mieć przy sobie pieniędzy, a pacjentowi, szczególnie w sytuacji
    zagrożenia życia, nie można uniemożliwiać dostania się do szpitala, bo za to
    już odpowiada się karnie.
    Pozdrawiam,
    MArta