  • 1. Data: 2010-05-13 20:32:22
    Temat: paragon imienny a wystewienie faktury
    Od: "TG" <l...@p...onet.pl>

    kupilem wysylkowo towar w sklepie internetowym. Prosilem o fakture, a
    dostalem paragon imienny. Jak upomnialem sie o fakture to sklep zada ode
    mnie odeslania najpierw faktury, a to przeciez dla mnie dodatkowy koszt. Czy
    zadanie sklepu jest prawidlowe? Czy warunkiem wystawienia FV jest odeslanie
    paragonu? Jak mam to rozwiazac, aby nie ponosic dodatkowych kosztow?
    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2010-05-13 20:38:20
    Temat: Re: paragon imienny a wystewienie faktury
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 22:32:22 +0200, TG napisał(a):

> [...]
    > zadanie sklepu jest prawidlowe? Czy warunkiem wystawienia FV jest odeslanie
    > paragonu? Jak mam to rozwiazac, aby nie ponosic dodatkowych kosztow?

    Warunkiem wystawienia faktury jest odesłanie paragonu. Sklep co do zasady
    nie ma obowiązku wystawiania faktury, może dać ci paragon. Jak chcesz
    fakturę, to odeślij im paragon. Jeżeli żal ci 1,5 zł na znaczek, to musisz
    zadowolić się paragonem.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-05-13 20:43:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nie ma obowiązku wystawiania faktury, może dać ci paragon. Jak chcesz
    > fakturę, to odeślij im paragon. Jeżeli żal ci 1,5 zł na znaczek, to

    Sklep paragonu faktycznie potrzebuje, ale co do zasady, skoro z góry się
    umówili na fakturę, to konieczność poniesienia kosztów odesłania paragonu
    przez kupującego wcale nie jest oczywista - abstrachując tu od ich
    wysokości.

  • 4. Data: 2010-05-13 20:44:16
    Od: "TG" <l...@p...onet.pl>

    jak to sklep nie ma obowiązku wystawienia FV ? Skoropotwierdzili zamówienie
    z FV to powinni przesłać FV a nie paragon - tak myslę...

  • 5. Data: 2010-05-13 20:44:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TG" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy zadanie sklepu jest prawidlowe? Czy warunkiem wystawienia FV jest
    > odeslanie paragonu? Jak mam to rozwiazac, aby nie ponosic dodatkowych

    Sklep musi mieć oryginał paragonu, bo inaczej wystawiając Ci fakturę
    musiałby drugi raz zapłacić podatek. Co do kosztów, to musicie się jakoś
    dogadać. Uważam, ze jeśli z góry było ustalone, że ma być faktura, to
    powinni ponieść koszty swojej pomyłki.

  • 6. Data: 2010-05-14 05:49:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 22:44:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > musiałby drugi raz zapłacić podatek. Co do kosztów, to musicie się jakoś
    > dogadać. Uważam, ze jeśli z góry było ustalone, że ma być faktura, to

    Tylko czy napewno paragon ten paragon imienny jest paragonem fiskalnym?
    Wątpię. I w takim wypadku wcale nie ma potrzeby odsyłania.

  • 7. Data: 2010-05-14 05:54:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > musiałby drugi raz zapłacić podatek. Co do kosztów, to musicie się jakoś
    > dogadać. Uważam, ze jeśli z góry było ustalone, że ma być faktura, to

    Tylko czy napewno ten paragon imienny jest paragonem fiskalnym? Wątpię. I
    w takim wypadku wcale nie ma potrzeby odsyłania.

  • 8. Data: 2010-05-14 09:46:39
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Sklep musi mieć oryginał paragonu, bo inaczej wystawiając Ci fakturę
    > musiałby drugi raz zapłacić podatek.

    Ta konieczność zapłacenia podwójnego podatku z jednej sprzedaży to z
    czego wynika?

  • 9. Data: 2010-05-14 13:04:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bo na kasie fiskalnej bedzie mial naliczona sprzedaz za towar powiedzmy
    kupil sprzedawca za 50pln netto
    sprzedal za 60netto
    od 10pln roznicy zaplaci 18% dochodowego i 22% vat
    jak wystawi drugi raz fakture to zaplaci juz od calych 60pln netto 22%vat i
    18% dochodowego bo nie ma drugiej faktury zakupu towaru od dostawcy a z
    punktu widzenia kwitow sprzedal cos jak usluge (czyli nie moze odliczyc 2
    razy kosztu zakupu tego samego towaru).

  • 10. Data: 2010-05-17 07:09:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:
> [...]
    > dostawcy a z punktu widzenia kwitow sprzedal cos jak usluge (czyli nie
    > moze odliczyc 2 razy kosztu zakupu tego samego towaru).

    Nieprawda, jak wystawia fakturę do sprzedaży fiskalnej to dalej jest to
    ta sama jedna sprzedaż, dlaczego ma się zrobić podwójna?

    Chyba że ktoś głupio prowadzi księgi i księguje wszystko jak leci
    niezależnie od pochodzenia i celu dokumentu, ale za głupotę się płaci.

    ps. Ja nie mam takiego problemu bo u mnie wszystkie sprzedaże idą przez
    kasę fiskalną i kto chce dostaje fakturę, nie mam żadnej tylko
    fakturowej nie ujętej w srzedaży fiskalnej,

    Oczywiście można dostać mandat za brak paragonu przy kopii faktury, ale
    nie ma to żadnego przełożenia na podwójne opodatkowanie itp. rzeczy