  • 1. Data: 2010-05-12 22:29:36
    Temat: wydanie spadku
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

    Witam,

    na wniosek naszego przyrodniego brata sad ustalil nabycie spadku po naszym ojcu
    i po jego matce. Rownoczesnie sad ustalil udzial kazdego ze spadkobiercow w
    spadku.

    Spadkiem jest mieszkanie wlasnosciowe, ktore zajmuje aktualnie corka owego
    brata.

    Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.

    Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej sytuacji
    zrobic?

    --
    pozdrawiam

    g a j o w y

  • 2. Data: 2010-05-12 22:42:18
    Temat: Re: wydanie spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gajowy wrote:
    > Witam,
    >
    > na wniosek naszego przyrodniego brata sad ustalil nabycie spadku po
    > naszym ojcu i po jego matce. Rownoczesnie sad ustalil udzial kazdego ze
    > spadkobiercow w spadku.

    No i ile macie?

    > Spadkiem jest mieszkanie wlasnosciowe, ktore zajmuje aktualnie corka
    > owego brata.
    >
    > Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.

    a co jeszcze chcecie załatwiać?

    > Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej
    > sytuacji zrobic?

    to zalezy co chcecie robic?

  • 3. Data: 2010-05-13 00:56:43
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-13 00:29, Gajowy pisze:
> [...]
    > owego brata.

    > Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.

    No przecież złożył wniosek, to o co chodzi? Przecież załatwił...

  • 4. Data: 2010-05-13 07:08:25
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

    >No przecież złożył wniosek, to o co chodzi? Przecież załatwił...

    Moze faktycznie nie napisalem jasno, chodzi o fizyczny podzial spadku, zgodnie z
    wyrokiem sadu, czy to w formie splacenia pozostalych spadkobiercow, czy tez
    sprzedazy mieszkania i podzialu uzyskanej kwoty. Pomimo blisko 2 lat od wydania
    wyroku przez sad brat ciagle nie podejmuje zadnych krokow aby sprawe doprowadzic
    do konca, czyli ja "zalatwic", wynadjduje coraz to inne przeszkody i zwodzi nas.

    Stad moja prosba co mamy w tej sytuacji zrobic aby mialo to moc prawna i bylo
    skuteczne?

    --
    pozdrawiam

    g a j o w y

  • 5. Data: 2010-05-13 09:45:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gajowy pisze:

> [...]
    > "zalatwic", wynadjduje coraz to inne przeszkody i zwodzi nas.
    >
    > Stad moja prosba co mamy w tej sytuacji zrobic aby mialo to moc prawna i

    Sprawa spadkowa jest doprowadzona do końca - jest iluś współwłaścicieli
    z ułamkowym udziałem w nieruchomości.

    Teraz nie jest już ważne, w jaki sposób staliście się współwłaścicielami
    - równie dobrze mogliście kupić ją na spółkę i teraz chcieć się wycofać
    z tej spółki.

    Oczywiście macie prawo proporcjonalnie dysponować nieruchomością, ale
    ponieważ jest tam lokator ciężko będzie w niej fizycznie tak od razu
    zamieszkać. Natomiast zaraz po uprawomocnieniu się wyroku ze sprawy
    spadkowej mogli

  • 6. Data: 2010-05-13 09:46:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gajowy pisze:

> [...]

    ponieważ jest tam lokator ciężko będzie w niej fizycznie tak od razu
    zamieszkać. Natomiast zaraz po uprawomocnieniu się wyroku ze sprawy
    spadkowej właściwie mogliście zacząć naliczać lokatorce stosowny procent
    czynszu.

  • 7. Data: 2010-05-13 10:35:54
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.
    >
    > Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej

    Przeprowadzić dział spadku.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-05-13 10:48:19
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przeprowadzić dział spadku.

    hmmm a dzial to juz nie jest zrobiony? (podzial ulamkowy w sadzie) Jezeli nie to
    jak to zrobic?

    --
    pozdrawiam

    g a j o w y

  • 9. Data: 2010-05-13 11:10:55
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 00:29:36 +0200, Gajowy napisał(a):

    > Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej sytuacji
    > zrobic?

    Rozumiem ze przez "udzial w spadku" masz na mysli udzial procentowy?
    Sad poki co stwierdzil jedynie nabycie spadku.
    Jesli spadkobiercy nie moga sie miedzy soba dogadac co do podzialu - a jak
    widac, nie moga - to nastepna rzecza ktora mozesz zrobic to wniosek do sadu
    o sadowy dzial spadku.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2010-05-13 13:19:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gajowy wrote:

    > Stad moja prosba co mamy w tej sytuacji zrobic aby mialo to moc prawna i
    > bylo skuteczne?

    isc do sądu.
    to co narazie macie to jest postanowienie o nabyciu spadku.
    Dział spadku jeszcze przed wami.