  • 1. Data: 2005-08-29 09:50:21
    Temat: [ot?]....aukcje internetowe
    Od: "matey23" <m...@w...pl>

    Witam,
    jestem poraz pierwszy na tej grupie i mam spory problem.
    Kupiłem u gościa na świstaku telefon komórkowy w cenie 430zł + 15zł
    (przesyłka ubezpieczona).
    Widze dzisiaj że facetowi zawiesili konto na allegro (krisdasz1) a dzisiaj
    dostał pierwszego negatywa na świstaku. Boję się gdyż pieniądze przelałem Z
    GÓRY na konto w czwartek a paczki jeszcze niedostałem wiem że jeszcze moge
    dostać, ale gdybym nie dostał to co moge takiemu gościowi zrobić. Jest na to
    jakiś paragraf... ? :(
    Pozdrawiam i prosze o odpowiedź

  • 2. Data: 2005-08-29 09:54:59
    Temat: Re: [ot?]....aukcje internetowe
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "matey23" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z GÓRY na konto w czwartek a paczki jeszcze niedostałem wiem że jeszcze
    > moge dostać, ale gdybym nie dostał to co moge takiemu gościowi zrobić.

    oszustwo - art 286 kk

    ale poczekaj ze dwa tygodnei zanim zglosisz. Mi tez konto zawieszono ale
    przez debilizm
    admina i bezczelnosc kontarhenta.

    P.

  • 3. Data: 2005-08-29 10:02:30
    Od: "matey23" <m...@w...pl>

    Dzięki za artykuł ale możesz mi go napisać jak brzmi.
    Konto też mam zawieszone, podobno jestem osobą niepełnoletnią

  • 4. Data: 2005-08-29 11:01:41
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > Dzięki za artykuł ale możesz mi go napisać jak brzmi.
    > Konto też mam zawieszone, podobno jestem osobą niepełnoletnią

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2005-08-29 11:08:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > oszustwo - art 286 kk

    A takich spraw jest duzo i ciagna sie dlugo. Ale zglosic jak najbardziej
    warto.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-29 11:50:39
    Od: "matey23" <m...@w...pl>

    przepraszam, ale jeszcze nigdy nie miałem żadnej sprawy, czy to coś
    kosztuje bede potrzebował jakiegoś adwokata ? :)
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-29 15:27:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    matey23 napisał(a):
    > przepraszam, ale jeszcze nigdy nie miałem żadnej sprawy, czy to coś
    > kosztuje bede potrzebował jakiegoś adwokata ? :)

    Sprawa karna nic nie kosztuje. Cywilna juz tak.

    Adwokat jest zbedny (choc moze sie przedac w sprawie cywilnej, zwlaszcza
    ze jego koszty i tak pokryje dluznik).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-08-29 16:13:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Sprawa karna nic nie kosztuje. Cywilna juz tak.

    a jezli cywilna odbedzie sie na podstawie art 62 kpk to tez sie placi?