  • 1. Data: 2006-04-03 19:02:55
    Temat: sprawa spadkowa
    Od: "magi" <m...@w...net>

    Witam mam pytanie, jeśli zmarła miała dwie córki nie zostawiła testamentu to
    ile one maja czasu na założenie sprawy spadkowej bo ponoć jest jakiś czas i
    co jeśłi w tym czasie tego nie zrobią
    Jakie są koszty takiej sprawy i czy córka która weźmie mieszkanie będzie
    musiała zapłacić od niego jakiś podatek? jeśłi tak to ile?

    pozdrawiam
    magi

  • 2. Data: 2006-04-03 19:46:35
    Temat: Re: sprawa spadkowa
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "magi" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie są koszty takiej sprawy i czy córka która weźmie mieszkanie będzie
    > musiała zapłacić od niego jakiś podatek? jeśłi tak to ile?

    Nie ma wyznaczonego okresu na założenie sprawy spadkowej. Jedynie jeśli
    chce się odrzucić spadek to można to zrobić w okresie 6 m-cy od zgonu.
    Koszty są minimalne, było 20 zł, a teraz trochę więcej ale nie pamitam ile.
    Zwolniona od podatku jest kwota ponad 10 tys. ale nie znam dokładnie jaka.