  • 1. Data: 2009-05-26 12:18:17
    Temat: osoba współpracująca - małżonek
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Moja małżonka pracuje na pełnym etacie i dodatkowo prowadzi jednoosobową
    działalność pozarolniczą w zupełnie innym zakresie niż zajęcie etatowe.
    Z działalności odprowadza tylko składkę zdrowotną.
    Ponieważ siedzę sobie na emeryturze chętnie jej w tej działalności
    gospodarczej *nieodpłatnie* pomogę. Wiąże się to z koniecznością
    odprowadzania za mnie samej składki zdrowotnej i tutaj nie ma problemu.

    Chodzi mi o to w jaki sposób sformalizować współpracę tak aby nikt się
    nie przyczepił.

    Dotarłem do tego, że może to być umowa ustna jednak zakład emerytalny
    będzie wymagał ode mnie umowy pisemnej i wysokości dochodu. Współpraca
    będzie nieodpłatna, a więc nie będę osiągał dochodu co musi być zawarte
    w umowie. Stąd potrzeba sformalizowania na papierze.

    Jaki rodzaj umowy musi być przez nas zawarty?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com