  • 1. Data: 2002-11-18 08:05:34
    Temat: oprogramowanie
    Od: "Waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Przez kilka lat pracy wykonałem kilka programów na potrzeby pracodawcy.
    Programy zostały wykonane w Delphi wersji próbnej rozprowadzanej na płytach
    z gazety tj. chip. Mój pracodawca nie ma wersji licencyjnej tego programu,
    ani ja nie mam w swoim zakresie pisania programów. Programy te
    wykorzystywane są jednak w kluczowych zadaniach (przelewy). Brak tego
    oprogramowania może zakłócić, a nawet uniemożliwić pracę.
    Zamierzam w niedługim czasie zwolnić się z pracy. W związku z tym zwracam
    się z prośbą o udzieleni mi informacji, jakie ja mam prawa, a jakie
    pracodawca. Czy może podać mnie do sądu, że zabrałem oprogramowanie, którego
    w rzeczywistości nie ma na stanie, ani za które nie zapłacił. Jakie ja mam
    prawa do tych programów.
    Dodam, że całe oprogramowania zostało wykonane poza miejscem pracy i nie
    otrzymałem żadnego wynagrodzenia z tego tytułu.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Waldemar

  • 2. Data: 2002-11-18 17:14:46
    Temat: Re: oprogramowanie
    Od: "Alki" <a...@b...gnet.pl>

    odsylam do ustawy http://www.netlaw.pl/prawo_autorskie/upaip1994tj.htm
    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    znajdziesz tam odpowiedz na swoje pytania.
    o ile dobrze pamietam, to jesli nie otrzymales wynagrodzenia, i programy nie
    wchodzily w zakres twoich obowiazkow i zostaly wykonane poz miejscem pracy,
    wiec naleza one do Ciebie, i mzoesz z nimi zrobic co ci sie podoba.

    Alki