  • 1. Data: 2002-12-08 20:26:28
    Temat: opoznienie w zawiadomieniu o przestepstwie
    Od: "Selv" <i...@p...com>

    ZUS stwierdzil przestepstwo (Art. 270. § 1), lecz opoznil wyslanie
    zawiadomienia o przestepstwie na Prokurature o...ponad 2 lata! (chcial
    osiagnac pewna korzysc finansowa).
    Czy naruszyl w ten sposob jakies przepisy?

  • 2. Data: 2002-12-08 22:02:50
    Temat: Re: opoznienie w zawiadomieniu o przestepstwie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Art. 304 kpk obliguje co prawda ZUS do niezwłocznego powiadomienia o
    przestępstwie, no ale wydaje mi się, iż zastosowanie będzie miał Art. 15.
    par 1 kk: "Nie podlega karze za usiłowanie, kto dobrowolnie odstąpił od
    dokonania lub zapobiegł skutkowi stanowiącemu znamię czynu zabronionego."
    Nie zmienia to faktu winy. Na upartego można by wszcząć postępowanie
    przygotowawcze i warunkowo je umorzyć (no bo szkodliwość społeczna raczej
    nie za wielka). Tylko po co?

    Piszesz o korzyści majątkowej, jaka miał mieć ZUS. ZUS, czy pracownik tego
    Zakładu. I co,. szantażowali klienta? No, jak tak, to już zaczyna zahaczać o
    kodeks. Nadużycie uprawnień? Groźby karalne?

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-08 22:24:23
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:at0fo9$odd$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > par 1 kk: "Nie podlega karze za usiłowanie, kto dobrowolnie odstąpił od
    > dokonania lub zapobiegł skutkowi stanowiącemu znamię czynu zabronionego."

    Eeee. A nie uważasz, że w momencie "niezawiadomienia niezwłocznie" ( trudno
    dwa lata uznać za niezwłocznie ), doszło już do dokonania? Dla mnie
    zdecydowanie tak - przestępstwo zostało juz popełnione.

    Depi.

  • 4. Data: 2002-12-11 18:28:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Kłócił się nie będę, no ale jednak dobrowolnie od niego odstąpili, bo
    zawiadomienie złożyli.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 5. Data: 2002-12-12 10:22:40
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:at8329$9bu$2@news.tpi.pl...
    > Kłócił się nie będę, no ale jednak dobrowolnie od niego odstąpili, bo
    > zawiadomienie złożyli.

    No ale skutek w postaci "zwłoki w zamiadomieniu" juz nastapił. To tak, jakby
    gwałcący w pewnym momencie przestał gwałcić - czy jest to odstąpienie?

    Depi.

    PS. Kto tu mówi o kłótni. Zwykład wymiana poglądów :-)

  • 6. Data: 2002-12-14 20:33:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Jak gwałcili, ale odstąpili w połowie, no to jednak dobrowolnie odstąpili.
    Przyznasz, że w każdym razie spora okoliczność łagodząca. Tyle że gwałt tu
    akurat nie bardzo przystaje. Chyba, że gwałcili w ten sposób, że gość
    rozbierał panienkę, ale po pewnym czasie się opamiętał i odstąpił
    przepraszając. Ja bym z takim aktem oskarżenia do sądu nie poszedł, ale może
    się mylę.

    PS: Z kłótnią żartowałem