  • 1. Data: 2004-06-09 13:17:51
    Temat: odwolanie sie od mandatu
    Od: "sylvester" <s...@w...pl>

    Proszę o Waszą opinię n/t możliwości odwołania się od przyjętego mandatu
    karnego. Ten środek karny został użyty w związku ze spowodowaniem wypadku
    drogowego, a otrzymał go pieszy który wszedł na pasach pod samochód, gdy
    (według świadków) paliło się czerwone światło.
    Mandat był kredytowy ale uregulowano go miesiąc po wystawieniu. Na
    szczególną uwagę zasługują okoliczności jego wręczenia, gdyż "sprawca"
    zdarzenia, czyli pieszy, doznał skomplikowanego złamania obu nóg oraz
    stłuczenia i ran ciętych głowy (44dni w szpitalu, od XII'03 o kulach ). W
    tym stanie polucjanci podsunęli do podpisu ów dokument w szpitalu, zaraz po
    zdarzeniu ale przed operacjami,co w wątpliowość poddaje świadomość rannego
    (po złożeniu podpisu wsunęli go do jego kieszeni ).
    Według mnie sprawę powinno się potraktować jako wypadek i poprowadzić pod
    nadzorem prokuratora dochodzenie, które ewentualnie mogłoby uwolnić od
    odpowiedzialności kierowcę.
    Policja twierdzi że ma świadków ale nie dopuszcza poszkodowanego do akt,
    jakie prawo to uzasadnia?
    Czy złożenie odwołania w sprawie mandtatu ma sens i kto ponosi koszty,
    ewen.jakiej wysokości?
    Jak uzasadnić ewentualne odwołanie (chodzi o podstawę prawną)?
    Trudnym byłoby w chwili obecnej uwolnienie się od odpowiedzialności ale czy
    można domagać się ukarania 2 uczestnika(wątpliwe dowody winy ale wypadek
    miał miejsce o 6rano przy ograniczonej widoczności co sugeruje
    niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze).

    Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam Wacek

  • 2. Data: 2004-06-09 14:29:26
    Temat: Re: odwolanie sie od mandatu
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "sylvester" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o Waszą opinię n/t możliwości odwołania się od przyjętego mandatu
    > karnego.

    W ciągu 7 dni od przyjęcia można odwołać się do sadu grodzkiego w przypadku
    gdy został nałożony za czyn nie będący wykroczeniem.

    > a otrzymał go pieszy który wszedł na pasach pod samochód, gdy
    > (według świadków) paliło się czerwone światło.

    Czyli prawidłowo.

    > Mandat był kredytowy ale uregulowano go miesiąc po wystawieniu.

    Co prawda na uregulowanie jest 7 dni ale lepiej późno niż wcale.Z odwołania
    nici.

    > tym stanie polucjanci podsunęli do podpisu ów dokument w szpitalu,

    Odwołuj się do polucjantów (kimkolwiek by oni nie byli;))

    > Według mnie sprawę powinno się potraktować jako wypadek i poprowadzić pod
    > nadzorem prokuratora dochodzenie, które ewentualnie mogłoby uwolnić od
    > odpowiedzialności kierowcę.

    Aby zaistniało przestępstwo muszą być obrażenia ciała u osoby innej niż
    sprawca. Tu widocznie sprawca był ewidentny.

    > Czy złożenie odwołania w sprawie mandtatu ma sens i kto ponosi koszty,
    > ewen.jakiej wysokości?

    A gdzie chciałbyś się odwoływać??
    Do Strasburga czy bezpośrednio do Karola Strasburgera??? ;))))))))
    Ciesz się, że żyjesz.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-06-09 15:02:43
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 9 Jun 2004 15:17:51 +0200, na pl.soc.prawo, sylvester napisał(a):

    > Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam Wacek

    Ciekawe ilu jeszce adresow uzyjesz. Jak pislem pare postow nizej :

    "Ilosc wyslanych postow jest odwrotnie proporcjonalna do szansy na
    uzyskanie
    jakiejs odpowiedzi.
    O ile dobrze pamietam post ten byl juz jakies kilka dni temu i tam byly
    odpowiedzi."

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-06-10 10:17:50
    Od: "Wacek" <w...@i...pl>

    Przykro mi, odpowiedź była, dosłownie jedna i w dodatku nie pełna a problem
    nadal pozostał nie rozstrzygnięty w dodatku mam problemy z serwerem i
    korzystam z dobroci serca mojego kumpla. Trochę wyrozumiałości Szanowni
    Grupowicze!! Pozdr Wacek

  • 5. Data: 2004-06-10 20:23:19
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Wacek" <w...@i...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ca9ci2$27p$1@polsl.gliwice.pl

    > Przykro mi, odpowiedź była, dosłownie jedna i w dodatku nie pełna a
    > problem nadal pozostał nie rozstrzygnięty

    Mogło nie być w ogóle odpowiedzi bo nie są
    one obowiązkowe. Gdy wykupisz pełny
    abonament to wtedy będziesz mógł wymagać
    *zadawalających* Cię odpowiedzi, a w razie
    ich braku, wyrażać swoje niezadowolenie.
    (tak jak to teraz zrobisz)

    > w dodatku mam problemy z
    > serwerem i korzystam z dobroci serca mojego kumpla.

    To nie ma nic wspólnego z zasadami obowiązującymi
    na grupach usenetowych.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zawsze przebaczaj swoim wrogom:

  • 6. Data: 2004-06-11 17:47:19
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Proszę o Waszą opinię n/t możliwości odwołania się od przyjętego mandatu
    > karnego.

    przyjales - wiec placisz!!!nie masz mozliwosci odwolania sie od przyjetego
    mandatu karnego.Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, tylko i wylacznie
    wtedy, gdy grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako
    wykroczenie.zapoznaj sie z Art. 97 kpow.

    P@wel