  • 1. Data: 2005-11-16 14:44:06
    Temat: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    Kupiłem komputer, który od razu był zepsuty (czego niestety nie było widać,
    tylko wyszło gdzieś po tygodniu). Oddałem do naprawy gwarancyjnej
    (gwarantowane na ofercie zakupu 14 dni) i mija już trzeci tydzień od
    przyjęcia do naprawy a serwis informuje mnie, że płyta którą dostali do
    naprawy też jest zepsuta, więc mam czekać kolejne 14 dni. Czy poza skargą do
    do rzecznika praw konsumenta i innych takich nic nie wnoszących pierdół mogę
    coś zrobić?

    Marek

  • 2. Data: 2005-11-16 20:41:39
    Temat: Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
    Od: "Damian Jarosch" <n...@p...pl>

    witam,

    a co rzecznik na to?

    w gwarancji masz określony termin naprawy.
    napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
    jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
    Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

    Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
    umową"
    bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
    wymiany na nowy.

    pozdrawiam
    Damian

  • 3. Data: 2005-11-16 22:01:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dlg5hu$gp0$1@news.dialog.net.pl>, Damian Jarosch wrote:
    > w gwarancji masz określony termin naprawy.

    Który rodzi jedynie takie konsekwencje, że można przed sądem domagać się
    rekompensaty udokumentowanych strat (o ile wystąpiły) z powodu jego
    niedotrzymania.

    > napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
    > jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
    > Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

    Jeśli jest jak napisali to w najlepszym razie odstąpią od umowy w co
    bardzo wątpię, bo dla małego sklepiku to większa strata.

    > Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
    > umową"
    > bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
    > wymiany na nowy.

    Chcieć może i na tym się najpewniej skończy. Jedyne na co może tu liczyć
    to, że sklep nie będzie znał obowiązujących przepisów i nie ustosunkuje
    się do reklamacji w terminie 14 dni. Ale też może się znać i zrobic to
    dnia 13tego a dalej naprawiać spokojnie kolejne 3 tygodnie bo ma na to
    "czas odpowiedni". To będzie tak zgrubsza akurat na granicy przy której
    sąd może uznać, że wystąpiła znaczna niedogodność dla konsumenta (o ile to
    w ogóle jest konsument).
    Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
    korzyści przemawiających za niezgodnością - w innych przypadkach są, nie
    przeczę.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-11-16 22:37:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
    > korzyści przemawiających za niezgodnością

    możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać...

    KG

  • 5. Data: 2005-11-17 09:50:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dlgc9o$flr$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać...

    A nie da rady na zasadach ogólnych KC?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-11-17 14:33:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > A nie da rady na zasadach ogólnych KC?

    w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić?

    KG

  • 7. Data: 2005-11-17 21:55:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dli4a5$i0p$2@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić?

    Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej
    próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty
    odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC.
    Jak to tam było kiedyś z rękojmią/gwarancją i brakiem mozliwości
    zmieniania trybu konkretnej reklamacji? Z jednej strony było to zakazane,
    a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za
    mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-11-20 20:05:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej
    > próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty
    > odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC.

    ale gwarant, a nie sprzedawca
    umowa sprzedaży została wykonana

> [...]
    > a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za
    > mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało?

    nie pamiętam o co dokładnie chodziło, ale podejście do gwarancji
    ostatnio się zmienia...

    KG